Bog ljubavi u Sobi za prepuštanje Galerije Matice srpske od 1. februara
Delo "Amor" biće izloženo do kraja februara za sve posetioce.
Novi Sad će sutra obeležiti Dan grada, 1. februar koji je ustanovljen u znak sećanja na taj datum 1748. godine, kada je dobio ime i status Slobodnog kraljevskog grada od habsburške carice Marije Terezije.
Ovim povodom u Galeriji Matice srpske, u Sobi za prepuštanje umetnosti posetioce očekuje novo delo.
![Tamara de Lempicka](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/01/22/tamara_u_zelenom_bugatiju.jpg?itok=EL6rYeyp)
Poznata slika krije istinu o životu autorke: Varala muževe sa muškarcima i ženama, klanjala se jedino umetnosti i novcu
![Izložba](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/01/24/f0094b76-4f29-4ae4-bbd8-5c0ae0fd1ef7.jpeg?itok=z3VQWU1I)
"Govorio je 11 stranih jezika, a narod nije znao da čita, imao je puno posla" Otvorena izložba "Dositejev dolazak u Beograd"
![Dior i Šanel](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/01/20/dior_i_sanel.jpg?itok=X3_boAfE)
Ljuto suparništvo Koko Šanel i Kristijana Diora oživljeno u novoj seriji: Priča koja nije ispričana o modnim magovima
Publika, ovog meseca, ima priliku da se susretne sa umetničkim delom, autora Aksentija Marodića, pod nazivom "Amor".
Već tradicionalno, gosti Galerije Matice srpske moći će da u sinergiji umetnosti, zvuka, prostora i svetla budete sami s umetničkim delom i da ga doživite na sebi svojstven način.
Ovogodišnja tema Sobe za prepuštanje posvećena je mentalnom zdravlju, blagostanju i emocijama. Novi ciklus nosi naziv "Počnimo ljubav ispočetka", u kojem se svakog meseca tematizuje ljubav u različitim oblicima.
Slika "Amor" nastala je 1866. godine za vreme Marodićevih studija na Akademiji likovnih umetnosti u Beču. Pored toga što slika svedoči o vremenu slikarevog učenja i umetničkog formiranja, ona je i odraz ličnih afiniteta umetnika. Po povratku u zavičaj Marodić je, kao i većina srpskih umetnika, svoj rad oblikovao u skladu s potrebama sredine i zahtevima naručilaca, unoseći znanja i novine koje je stekao u evropskim centrima kroz obrazovanje i kontakt sa remek-delima evropskih klasičnih majstora.
Kopirajući delo Gvida Renija savladavao je govor baroka kao intelektualne i čulne umetnosti, kao i mogućnosti maštovitog spajanja ideja i simboličnog i alegorijskog iskazivanja poruka kroz umetničko delo. Slikom dominira figura nagog Amora koji stoji na kamenom postamentu na kojem je ispisano "Amor". Predstavljen je kao zamišljen, zlatokosi dečak sa raširenim krilima, u stavu kontraposta. U desnoj ruci prislonjenoj na grudi drži strelu, a u levoj luk kojim se oslanja na postament. Iza leđa se vidi deo tobolca čiji je gornji deo zaklonjen telom i krilima čime ne dozvoljava posmatraču da vidi koliko još strela u tobolcu ima. Blaženi pogled uperen ka nebeskim visinama i svetlost koja isijava iz plave pozadine predstavi Amora daju i sakralnu dimenziju. Ovakvim prikazom ideja o ljubavi, koju simbolizuje Amor u rimskoj mitologiji, se usložnjava. Umetnik spaja ideju svete i profane ljubavi, čime izražava i zamisao o ljubavi kao snažnoj sponi između duše i apsolutnog - istaknuto je na sajtu galerijamaticesrpske.rs
- Možda vas posmatranje dela u našoj Sobi za prepuštanje podstakne na razmišljanje o sledećim pitanjima: Kako biste objasnili sebi šta je ljubav? Koji su znaci zaljubljenosti? Kada oni počinju i da li prestaju? - istaknuto je na zvaničnoj Fejsbuk stranici GMS.
Srbija Danas/galerijamaticesrpske.rs/V.J.