RUSI POKRENULI MISIJU ISTREBLJENJA KIJEVSKIH PILOTA! Još jedan as ukrajinske avijacije likvidiran, ostala ih je još šačica (FOTO)
Težak udarac za Kijev, koji ostaje bez ljudstva na ključnim pozicijama.
Ukrajinski informativni resursi prenose da je 7. februara poginuo jedan od poslednjih pilota-asova Oružanih snaga Ukrajine Vladislav Rikov. Pilot je obavio više od 380 borbenih misija, ali je jučerašnji let na Su-25 bio i njegov poslednji.
NATO OKREĆE PLOČU U UKRAJINI?! Potencijalni povratak Trampa na čelo Sjedinjenih Država izazvao buru, DA LI SU SPREMNI DA POVUKU OVAJ RADIKALNI POTEZ?
UKRAJINCI KLONIRALI MOĆNO RUSKO ORUŽJE! Imitacija kamikaze ZALA Lancet-3 ulazi u arsenal Kijeva (FOTO)
UKRAJINCI PLJUNULI NA ZELENSKOG I SIRSKOG! Predsednik nesposoban, a novi glavnokomandujući ukrajinske vojske poslao vojnike u smrt iz ličnog interesa
Ukrajinski mediji su Rikova nazvali jednim od najboljih pilota borbene avijacije, a sa 29 godina već je bio potpukovnik 299. brigade taktičke avijacije Oružanih snaga Ukrajine. Kako je precizirano, pilot je nedavno aktivno učio engleski i trebalo je da postane pilot lovca F-16.
Prema brojnim specijalizovanim telegram kanalima, ukrajinski Su-25 je oboren raketom R-37M koju je ispalio lovac Su-35 Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije.
Prema pojedinim ruskim analitičarima, na raspolaganju Oružanim snagama Ukrajine ostaje samo pet borbeno spremnih jurišnika Su-25 i 8 borbenih trenažnih Su-25UB.
Rusko ministarstvo odbrane je juče zvanično prijavilo rušenje ukrajinskog aviona u svom dnevnom izveštaju o njihovoj specijalnoj vojnoj operaciji u Ukrajini.
Borbeni avioni Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije oborili su avion Su-25 ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva kod sela Novotroickoje, u Donjeckoj Narodnoj Republici, saopštilo je rusko Ministarstvo odbrane.
Od nastradalog pilota se opraštaju brojni prijatelji, saborci i rodbina na svim društvenim mrežama.
S obzirom na opšte gubitke iskusnog letačkog osoblja u redovima Oružanih snaga Ukrajine, Kijevu neće biti lako da obezbedi pilote za F-16 koje dobija sa zapada.
Podsetimo, u prošlogodišnjem intervjuu, ukrajinski borbeni pilot opisao je rusku raketu vazduh-vazduh dugog dometa R-37M kao najopasnije oružje koje koristi rusko vazduhoplovstvo. Vazdušno-kosmičke snage Rusije počele su da koriste R-37M protiv Ukrajine tek na leto 2022. godine.
Raketa vazduh-vazduh R-37M dugog dometa posebno zabrinjava ukrajinske pilote, prema američkim medijima, koji su citirali ukrajinskog pilota MiG-29 koji ga opisuje kao „Je**no opasne!”
Dok su ukrajinske vazduhoplovne snage razvile taktiku kako bi minimizirale pretnju koju predstavlja R-37M, ta taktika je samo ograničila sposobnost ukrajinskih pilota borbenih aviona da sprovode svoje misije.
- Pošto smo razumeli njihovu taktiku tokom gađanja ovim raketama (R-37M), kreirali smo naše tehnike da ih izbegnemo. Ipak, to ograničava naše sposobnosti da sprovodimo naše misije. Naravno, ako manevrišemo, ne možemo da obezbedimo vazdušni napad ili nešto drugo, tako da je igra i dalje veoma, veoma, veoma teška u vazduhu i veoma rizična. Ako niste svesni lansiranja rakete, mrtvi ste - rekao je za američke medije, takođe sada pokojni ukrajinski pilot MiG-29 sa pozivnim znakom „Juice“.
R-37M raketa vazduh-vazduh velikog dometa
R-37M je raketa vazduh-vazduh velikog dometa sposobna da pogodi vazdušne ciljeve velike brzine sa više od 300 kilometara.
Takođe je poznata kao AA-13 na Zapadu ili RVV-BD, oznaka koja se koristi za ruske varijante R-serije koje su se ranije proizvodile u Ukrajini. Rečeno je da je serija RVV naprednija i sastoji se samo od ruskih komponenti.
Raketa je proizvod čuvene ruske kompanije Vimpel. Izvedena je od sovjetskog R-37 AAM, napravljenog 1980-ih za MiG-31M Foxhound. Razvoj rakete počeo je krajem 2000-ih.
R-37M je prvobitno trebalo da nosi MiG-31. Kasnije je odlučeno da se oružje unapredi kako bi bilo kompatibilnije sa Su-30, Su-35 i Su-57. Raketni motor sa dvostrukim impulsom pokreće raketu. Dvopojasni aktivni radarski tragač vodi projektil ka svom cilju, dok inercijalni navigacioni sistem prima podatke o putanji tokom kursa projektila.
Prema tvrdnjama proizvođača, tokom završne faze gađanja projektilom, strelac u avionu može da obeleži cilj sa radarskim poprečnim presekom od 54 kvadratna stopa na udaljenosti od oko 40 kilometara i većoj.
Slično kao i R-37, R-37M može da nosi nuklearnu bojevu glavu za uništavanje većih formacija aviona ili projektila.
Izvor: Srbija Danas/Oružjeonline.com