KOJA OVLAŠĆENJA IMA PRIVATNO OBEZBEĐENJE U GSP-u? Kontrolorima će od sada biti mnogo lakše
Po svemu sudeći, imaće samo jedan cilj
I zvanično je uz kontrolore karata u prevozu, u autobus ušlo i privatno obezbeđenje. Ukupno 12 ljudi kontrolisalo je karte prošle sedmice na liniji 560 u Lipovici, jer se kontrolorima i obezbeđenju pridružila i komunalna milicija. Nikome nije bilo prijatno. Mora li to tako i kako druge metropole rešavaju problem napalte karata u prevozu?
NE PANIČITE KADA VIDITE UROŠA: Piton u Beo-zoo vrtu samo voli da se sunča, a ovako ćete savladati strah od zmija (VIDEO)
NOVI VIRUS HARA BEOGRADSKIM VRTIĆIMA: Evo koliko traje i koji su simptomi
HAOS NA ZVEZDARI! Bahati vozač napravio udes pa se dao u beg, a onda je napravio još jedan prekršaj
Sada 12, u narednom periodu 30 osoba privatnog obezbeđenja u vozilima gradskog prevoza. Angažovala ih je privatna firma "Kent kart", koja naplaćuje karte i kontroliše naplatu u vozilima javnog prevoza. Imaju zadatak da u autobusu obezbeđuju kontrolore.
- Prvenstveno im je zadatak da spreče incidente, jer smo imali 50 napada od početka godine, 12 kontrolora je bilo teže povređeno - kaže Veljko Vlahović, direktor Kent karta.
I u firmi za privatno obezbeđenje su nam potvrdili da su, u skladu sa ugovorom, u vozilima kako bi se izbegli sukobi. Dodaju, tako se povećava i bezbednost putnika.
U Sekretarijatu za javni prevoz su nam potvrdili da privatno obezbeđenje nije predviđeno ugovorom sa privatnim partnerom, ali to, po mišljenju gradskog pravobranilaštva, nije u suprotnosti sa ugovorom.
Privatno obezbeđenje, prema rečima nadležnih, ne može da kontroliše karte i traži dokumenta.
- Privatni partner je odgovoran za postupke privatnog obezbeđenja, mi pratimo situaciju, i ako dođe do zloupotrebe svakako ćemo intervenisati - navodi Jovica Vasiljević gradski sekretar za javni prevoz.
Zakon o privatnom obezbeđenju reguliše i ovlašćenja. Privatno obezbeđenje u vozilima gradskog prevoza je fizička zaštita i, kako su nam potvrdili, može da legitimiše samo onu osobu koja fizički napadne kontrolora.
- Zakon kaže da kada vrši obezbeđenje lica, provera identiteta može se primeniti samo u slučajevima kada je ugrožena bezbednost tog lica koje obezbeđuje - ukazuje Nataša Ignjatović, načelnik Odeljenja za poslove privatnog obezbeđenja i detektivsku delatnost.
U Italiji i Nemačkoj nema privatnog obezbeđenja uz kontrolore. U obe zemlje, kako su nam rekli, ima švercovanja, ali su kontrole rigoroznije.
U Italiji uhvaćeni u švercovanju mirno izlaze iz vozila i daju podatke, kaže naša dopisnica Marinela Ražnatović. Prema rečima dopisnika RTS-a iz Nemačke Nenada Radičevića, kazne u toj zemlji su velike, 60 evra.
U firmi "Kent kart" kažu da nemaju precizne informacije o procentu naplate karata, ali procenjuju da u Beogradu od oko 300.000 zaposlenih koji koriste gradski prevoz, njih do 115.000 kupuje mesečnu kartu.