Da li je i vas iznervirao? Ovo je semafor u Beogradu na kom CRVENO NAJDUŽE TRAJE
Vozači GSP-a kažu da crveno svetlo najduže traje na skretanju iz Ustaničke u Bulevar Kralja Aleksandra.
Međutim, to nije najduže trajanje, jer prema pravilima ceo ciklus promene svetlosnih signala traje 120 sekundi, a kod posebno opterećenih raskrsnica 150 sekundi.
Na skretanju iz Ustaničke u Bulevar Kralja Aleksandra, kada je slab intezitet saobraćaja, a crveno svetlo dugo traje, bar jedan vozač će se iznervirati.
Na toj raskrsnici očigledno nisu postavljeni savremeni semafori koji registruju protok saobraćaja u realnom vremenu i prilagođavaju signalizaciju. Prednost semafora starije generacije jeste da manje koštaju.
Žena nastradala u požaru na Voždovcu! (FOTO/VIDEO)
SVE SE MENJA! Istorijske promene u Beogradu! Grad će biti podeljen na DVE ZONE
Ova Beograđanka ima NAJREĐE IME: Kada se predstavi mnogi je gledaju "BELO", a ima posebno ZNAČENJE
- Osnova privremeno postavljanja semafora u gradu jeste što se nakon postavljanja semafora, odnosno izrade projekta saobraćajne signalizacije opreme za jednu raskrsnicu, signalni programi koji se instaliraju za neke vrednosti saobraćajnog opterećenja, koje su nastale u momentu projekta, tokom eksploatacije tog svetlosnog signala više se ne revidiraju - objašnjava Nikola Čelar sa Saobraćajnog fakulteta.
Semafori se na ulice isporučuju iz pogona tri domaća proizvođača. Savremeni semafori registruju prolaz automobila, javnog saobraćaja i povezani su sa ostalim saobraćajnicama.
- Uzimaju u obzir dobijene podatke o opterećenju zahtevima na toj široj mreži programirajući neki globalni optimum na samoj mreži. Kad se taj globalni optimum isprogramira, onda se na pojedinačne raskrnice šalju neki okviri u kojima individualna raskrsnica može da fleksibilno radi, a da ne poremeti taj globalni optimum koji se brine o ukupnim efektima kompletnog upravljanja – navodi rukovodilac operativnih projekata Miroslav Osoba.
Savremeni sistem može da prognozira intenzitet saobraćaja u narednih deset minuta.
- Efekti toga su svakako pozitivni, do koje mere to se teško može utvrditi, ali jednostavno ti sistemi trenutno dominiraju u razvijenim gradovima. Beograd se isto tako opredelio za primenu adaptibilnih sistema u budućnosti - kaže Osoba.
Semafori imaju sve više senzora. U Beču su prošle godine najavili postavljanje semafora sa oko 10.000 detektora za praćenje vremenskih prilika i pokazatelja zagađanja životne sredine.
I na nekim raskrsnicama u Srbiji semafori pokazuju vreme za koje vozači mogu da isključe motore. Dok čekaju zeleno svetlo vozačima se čini da bi bolje odredili vreme trajanja crvenog zaboravljajući da su softveri ti koji određuju rad semafora sve složeniji.