FLOTA ER SRBIJE OD NOĆAS POJAČANA NOVIM ERBASOM: Avion "Mihajlo Pupin" sleteo u Srbiju (FOTO)
Flota Er Srbija od noćas je pojačana avionom Mihajlo Pupin, drugi širokotrupni avion erbas A330.
Na beogradski aerodrom je doleteo novi širokotrupni avion u floti Er Srbije, Erbas A330-200, registarske oznake YU-ARC, koji će što je pre moguće biti priključen saobraćaju, saopštila je danas srpska nacionalna avio-kompanija.
Drugi avion Er Srbije za dugolinijski saobraćaj nosi lik Mihajla Pupina (1854-1935), čime nacionalna avio-kompanija želi da oda zasluženo priznanje slavnom naučniku srpskog porekla, pronalazacu, profesoru fizike na Kolumbija univerzitetu u Njujorku, jednom od osnivaca NASA i dobitniku Pulicerove nagrade.
Erbas A330 sa likom Pupina, posle neophodnih tehničkih i administrativnih koraka, počeće da obavlja letove u okviru dugolinijskog saobraćaja.
Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek rekao je da unapređenje flote spada u strateški najvažnije ciljeve u razvojnom planu te kompanije.
- Da bismo mogli dalje da razvijamo mrežu neophodno je da imamo odgovarajuću flotu i potrebne kapacitete. Željno iščekujemo trenutak kada će se naš novi erbas A330 naći u saobraćaju - rekao je on.
Ocenio je da je imajući u vidu trenutne potrebe mreže veoma važno da novi avion što pre ude u redovni saobraćaj, te će zbog toga saobraćati sa postojećim izgledom kabine i sedišta.
- Planirano je da početkom sledeće godine, prilikom redovnog 12-godišnjeg servisa aviona, "Pupin" dobije kabinu koja ce po kvalitetu biti slična onoj kod postojećeg A330-200 - "Tesle" - rekao je Marek.
Dodao je da Er Srbija nastavlja dalje sa obnavljanjem flote da bi putnicima omogućila još veću fleksibilnost mreže i udobnost.
Novi avion Er Srbije je jedinstveni izgled dobio u Marani, Arizona, u SAD.
Za proces farbanja, tokom kojeg je upotrebljeno 20 različitih boja i oko 400 litara farbe, bilo je potrebno 18 dana neprekidnog rada u dve smene, sa timovima od oko 10 ljudi po smeni.
Najnovije pojačanje u floti nacionalnog avio-prevoznika imace konfiguraciju sa 18 sedišta u biznis klasi i 250 sedišta u ekonomskoj klasi.
Avion je proizveden 2011. godine, ima Rols-Rojs motore, jačina motora (Engine Thrust) je 71100 N, raspon krila 60 metara, a dužina približno 59 metara.
Može da leti na maksimalnoj visini od 41.450 stopa, a pre dolaska u Er Srbiju koristila ga je južnoafricka avio-kompanija South Africans Airways (SAA).