GRADONAČELNIK ŠAPIĆ: Nakon 12 godina vraćamo kontrolu novca i svih podataka iz ruku stranaca i privatnika ponovo u ruke Beograđana
- Neće novac propasti, sve će biti pod kontrolom. - naglašava gradonačelnik.
Jutros je počela primena novog sistema plaćanja karata u javnom prevozu, koji je umnogome pojednostavljen u odnosu na raniji, što će u budućnosti uz metro znatno unaprediti gradski prevoz u Beogradu, rekao je gradonačelnik Aleksandar Šapić.
SMS KARTA ZA GRADSKI PREVOZ - Sve što treba da znate o novom sistemu naplate koji je danas pušten u radLAVROV PROGOVORIO O KRAJU RATA U UKRAJINI! Postoji jedan uslov - a onda uputio snažnu poruku Zelenskom
ZA OPSTANAK SRPSKOG NARODA NA KOSOVU Srbi iz Leposavića i Severne Mitrovice krenuli peške na Miting jedinstva 26. maja
ZBOG VUČIĆEVE ODLUKE CELA AMERIKA SE DIGLA NA NOGE: "Da li će se ovo ikada desiti kod nas?" (VIDEO)
– Nemam bojazan da sistem neće dobro funkcionisati. Nadam se da ćemo uspeti da unapredimo javni prevoz i da obezbedimo što više autonomnih traka, kako bi protok saobraćaja bio bolji. Ipak, dok Beograd ne dobije metro koji će postati osnovni vid javnog prevoza, imaćemo probleme, ali ćemo unapređivanjem postojećeg nastojati da olakšamo situaciju – naglasio je Šapić.
Prema njegovim rečima, mesečne karte koje su već kupljene važe do kraja maja, a od juna se i u ovom segmentu primenjuje novi sistem.
– Oni koji su kupili godišnju kartu takođe mogu da odu u jednu od naših poslovnica i da tu kartu zamene. Ljudi koji su uplaćivali novac na karticu, mogu da u vrednosti tog novca dobiju papirne karte koje žele. Neće novac propasti, sve će biti pod kontrolom.
– Sve povlašćene kategorije koje su ranije imale popuste na karte – osobe sa invaliditetom, nezaposleni, studenti, u našim poslovnicama mogu da kupe karte po povlašćenoj ceni, ali i te cene su višestruko snižene u odnosu na prethodni period. Kada su stranci u pitanju, u narednih mesec i po dana, dok ne bude bilo karti na kiosku, moraće da ih kupe u poslovnici.
– Svi srednjoškolci sada će imati potpuno besplatan prevoz. Od 1. septembra svima ćemo napraviti propusnice, završno sa kalendarskom godinom kada učenik završava četvrti razred srednje škole. Tako ćemo svake godine deci koja upisuju srednju školu izdavati ovakav dokument – naveo je gradonačelnik.
On je istakao da građani stariji od 65 godina, koji za ovu godinu već imaju kartu, neće morati da je menjaju još uvek ukoliko ne žele.
– Kada budu želeli, mogu da odu u bilo koju gradsku opštinu i da na šalterima Grada Beograda, koje imamo po svim opštinama, izvade doživotnu kartu koju sada neće više morati da plaćaju. Do sada su svake godine vadili novu i plaćali je 417 dinara. Nisu u obavezi da idu u svoju opštinu, jer u svakoj opštini u kojoj se nađu ima šalter koji smo izbrendirali, tako da kad god im se ukaže prilika, mogu da odu i zamene staru. Nova karta će biti personalizovana, na njoj će biti fotografija i mislim da će njima to znatno da olakša korišćenje javnog prevoza – pojasnio je Šapić.
Šapić je rekao da neće biti represivnih mera, naročito u početku, te da ljude niko neće izbacivati iz prevoza. Mada, dodao je, karte su znatno jeftinije, te smatra da zaista neće biti razloga da se bilo ko vozi bez karte.
– Ukoliko ste bez karte, kontrolor će vam uručiti kaznenu kartu. Kontrolori će biti samo „Beli”, to jest komunalni milicionari koji su službena lica i jedino oni mogu da vas legitimišu i da izdaju kaznenu kartu. Pokušavamo da vratimo poverenje Beograđana u javni prevoz. U vremenima kada sve poskupljuje, mi smo ovako jednu važnu stavku uspeli da pojeftinimo. Posle dvanaest godina, vratili smo javni prevoz u ruke Beograđana. Sav novac smo vratili u naše ruke, kao i potpunu kontrolu nad svim informacijama. One će se sada čuvati u našim databazama, a ne u inostranstvu kao što je do sada bilo. Zato smo i sistem nazvali „Beograd plus”, jer novac ostaje nama, sliva se u naš budžet. Koristićemo ga kako za unapređenje prevoza tako i za druge stvari, na korist svih Beograđana. Tek za nekoliko meseci ćemo moći da sagledamo realnu situaciju o funkcionisanju prevoza, znaćemo koja vrsta karata je najprodavanija, koji paketi su najbolji – rekao je Šapić.
Kako je precizirao, na deset prodajnih mesta moguće je kupiti papirnu kartu.
– Očekujemo da ćemo u toku leta na brojnim kioscima obezbediti kupovinu papirnih karata. Postojaće aplikacija, SMS sistem je već izuzetno jednostavan i mi zaista verujemo da će Beograđani biti zadovoljni. Do kraja sedmice će biti izlepljeni plakati na kojima će biti puno informacija o tome kako da odaberete kartu i kako da je ukucate – rekao je gradonačelnik.
Ponovio je da je grad podeljen na dve zone. U zonu A spadaju sve centralne gradske opštine, u zonu B sve rubne, to jest prigradske opštine, osim Grocke, koja se deli, tako da će delovi severno od Vrčina i Zaklopače biti u A zoni, a južno u zoni B.
– Tako, recimo, ukoliko želite da kupite dnevnu kartu za zonu A, ukucate A1 i pošaljete na 9011. Povratna poruka koja vam stigne je važeća karta. Dakle, A1 je dnevna karta, A7 nedeljna i A30 mesečna karta, dok je A90 karta za period od 90 minuta. Cena karte za jednu vožnju je 50 dinara, a na tu cenu se dodaje usluga operatora ili iznos za materijal pri štampanju karte, što iznosi do pet odsto – objasnio je Šapić.
Gradonačelnik je naveo da više nema validatora u vozilima, kao ni ulaska na prednja ili zadnja vrata, te da nema ni kupovine karata kod vozača. Nosilac posla izrade aplikacije biće Telekom Srbija kroz „Beograd smart siti” – Pametno upravljanje javnim prevozom, dodao je on.