Mali o izgradnji SAVSKOG MOSTA: On će biti samo kruna Beograda na vodi
Beograd u budućnost u koji nisu verovali je Beograd sadašnjosti, naveo je gradonačelnik prestonice
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali predstavio je danas izgled novog Savskog mosta, koji će biti izgrađen na Sava promenadi. Predstavljanju novog mosta su prisustvovali i glavni urbanista Milutin Folić, predsednica opštine Savski venac Irena Vujović, v.d. sekretara za komunalne i stambene poslove Nina Jandrić, direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Branislav Popović i generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović.
Pročitajte i:
Tom prilikom gradonačelnik je podsetio prisutne da je u protekle četiri godine urađeno mnogo toga da Beograd bude moderniji, lepši, da bude prava svetska i evropska metropola. Takođe, on je podsetio da će se most naći na delu beograda pod nazivom Savski amfiteatar – deo Beograda koji je popuno oživljen, od jednog najružnijeg i najzapuštenijeg dela grada napravljeno je najveće gradilište u ovom delu Evrope.
– Danas je potpisan ugovor sa CIP-om i veoma mi je drago što će domaća kompanija biti ta koja će u narednih deset meseci završiti idejno rešenje, projekat i sve što je potrebno do građevinske dozvole. Nakon toga bira se izvođač radova i počinje izgradnja, a novi most će potpuno promeniti ovaj deo Beograda – kazao je Mali.
Gradonačelnik je podsetio da stari nemački most, izgrađen još tokom Drugog svetskog rata, treba da bude zamenjen iz tri razloga.
– Prvi je saobraćajni, s obzirom na to da je kapacitet postojećeg mosta mali za broj vozila u Beogradu. Drugi razlog je bezbednosni a treći je estetski. Novi most se potpuno uklapa u perspektivu i viziju jednog lepšeg i modernijeg Beograda. Ovaj postojeći most ćemo premestiti u dogovoru sa Beograđanima na drugo mesto. U toku je glasanje o budućoj lokaciji, a vode predlozi da most poveže Zemunski kej sa Velikim ratnim ostrvom ili Novi Beograd sa Adom. Deo ugovora sa CIP-om je i način demontiranja starog mosta. Ovo će biti još jedna pobeda za građane Beograda, dobićemo novi most sa po dve vozne trake u oba smera, sa šinama za metro, odnosno tramvaj, stazom za bicikliste, lepim vidikovcima koji će potpuno da se uklope u Savsku promenadu – kazao je Mali.
On je podsetio da je Savski amfiteatar do pre nekoliko godina bio potpuno zapušten, a da je na tom mestu sada Beograd na vodi, najveće gradilište u ovom delu Evrope.
– Dve stambene zgrade biće završene na proleće i biće useljive, iza njih se grade još dve zgrade i već su stigle do šestog sprata, gradi se i najveći tržni centar u ovom delu Evrope i najviša kula od 168 metara, gde će biti novi „Sent ridžis” hotel. Beograd se menja, obećali smo da će to biti grad kranova i dizalica i on to danas jeste. Samo na ovom gradilištu oko 700 radnika radi svaki dan, gradi i zarađuje svoj novac i prehranjuje svoje porodice – rekao je Mali.
On je dodao da će novi most biti kruna na tom delu Beograda na vodi, kao i da se u narednih nekoliko sedmica, najkasnije za dva meseca, očekuje ugovor sa projektantom koji će raditi dizajn tunela, koji će povezivati Savski amfiteatar sa Bulevarom despota Stefana.
– Ako sve bude po planu, 2019. ćemo krenuti da gradimo i taj tunel. Na taj način ćemo između 11 i 14 odsto tranzitnog saobraćaja smanjiti kroz centar grada i unaprediti efikasnost saobraćaja u našem gradu – rekao je Siniša Mali.
Generalni direktor saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović kazao je da smatra da će novi most biti jedan od najlepših u Evropi.
– Most će imati po dve trake u svakom smeru, biciklističku i pešačke staze, a dužina će biti 420 metara. Takođe, zbog veće širine novi most će obezbediti potpunu plovnost reke Save kroz Beograd. Saobraćajni institut CIP je danas potpisao ugovor sa Gradom Beogradom i Direkcijom za građevinsko zemljište i siguran sam da će svi rokovi biti ispoštovani – istakao je Ignjatović, naglasivši da pored projekta novog mosta postoji i projekat demontaže starog.