Petronijević: Želimo da postičemo preduzetništvo i da nam što više mladih ostaje u Srbiji
U okviru ovogodišnjeg Media marketa razgovarali smo sa Dragomirom Petronijevićem, članom gradskog veća
Značajan je jer mladi ljudi i generalno ljudi koji žele da započnu svoj biznis, i da nauče iz realnih primera stvari koji se dešavaju u biznisu, nekih izazova kojih će imati. Dobro je imati ideju, i ona je preduslov da bi se išta napravilo, ali od ideje do realizacije dug je put i upravo "Znanjem do cilja" se mi zajednički trudimo da se taj put skrati da nauče nešto na tuđim greškama, i možda tu svoju ideju oblikuju da čuju šta drugi rade,kako su se oni probili na tržište, ili kako se trude da probiju i da dobiju možda neku novu ideju.
Ono što je nama važno mi želimo da postičemo preduzetništvo, želimo što više privrednih subjekata na teritoriji grada Beograda i želimo da nam što više mladih ostaje u Srbiji i da započinje svoj biznis ili da nađe svoje radno mesto. "Znanjem do cilja" je upravo platforma gde na mnoga njihova pitanja upravo mogu da dobiju odgovor kroz radionice, a imaju mesto i gde mogu da postave pitanja sa svojim kreativnim problemima, pa mi se trudimo da nađemo odgovarajuću osobu, uglavnom su to osobe iz privatnog biznisa koja može na ta pitanja da odgovori. Drugi segment važnosti "Znanjem do cilja", ona vas upoznaje sa svim subvencijama koje nudi Republika Srbija i grad Beograd, kako mogu dobiti bespovratna sredstva, ili kredite Fonda za razvoj, koji su uslovi, kako da uklope sav svoj biznis plan...
Vrlo je jednostavno. Preko sajta radionice "Znanjem do cilja" . Ukucaju na internetu, nađu na bilo kojem pretraživaču., ostave svoje podatke. Ona je namenjena damama ove godine., pošto je manje ženskih preduzetnika ove godine. Naravno, i muškarci mogu da pogledaju, mogu da pogledaju i unazad svapredavanja. Mogu direktno na mejl da se prijave i slati pitanja na ono što im dodatno nije jasno. Već imamo preko 6.000 prijavljenih u ovom momentu. Ono što se mu trudimo kao grad Beograd, i zbog čega smo se prebacili na on line, mi smo godinama radili te radionice, dolazilo nam je nekoliko hiljada, pravili smo grupe po 150 ljudi da bi mogli da prate i zbog sale i same koncentracije ljudi... sve ide ka digitalizaciji i mi se oslonili na moderne tehnologije i udružili se sa privatnom kompanijom koja je radila platforme i kroz konkurse i jednostavno napravili proizvod koji sada može da daje informacije više hiljada ljudi odjedanput. Prošle godine smo imali više 6. 00 ljudi koji supohađali radionicu. Ove godine ćemno po našim procenama, i procenama stručnjaka na brojku oko 10.000 ali iz godine u godinu ćemo ići sa konkretnim primerima i u miksu sa državnim subvencijama.
"Znanjem do cilja" je sam naziv govori , to je proizvod Saveta za zapošljavanje grada Beograda. Vama su potrebne određene znanje i veštine da bi došli do određenog proizvoda. Jedno je formalno obrazovanje, koje je važno, jer vi kroz formalno obrazovanje stičete veštine. Ali, kroz neformalno obrazovanje, primeri iz prakse, često se spominje i dualno obrazovanje, su važni, jer slični su izazovi. Vi na primer pravite kolače koji su organski, zdravi, koji nemaju veštačke, već samo prirtodne sećere. Kroz radionice "Znanjem do cilja" vi ćete moći da vidite kako da dođete do potencijalnog kupca. Jedno je da imate dobar recept koji je važan, da ste vredni, da kupite, da uzmete neke subvencije, ili vaša lična sredstva, uložite pa kupite potrebnu opremu ili osposobite prostoriju ili lokal gde ćete ih proizvoditi i to je važno za početak. Ali, sve to je džabe ako ne možete na lak i jeftin način doći do potrošača. Onda vas učimo kako da koristite društvene mreže koje su najjeftiniji način komunikacije, kako da dođete do medija i da izbacite svoj proizvod na nju. Komuniciramo i često razgovaramo i sa medijskim kućama, zahvalni smo kada nekome ko tek počinje date podršku, jer znamo da mediji žive od prostora koji imaju na svojim platformama. Ovom prilikom pozivam i sve druge medije štampane, on line medije, medije sa nacionalnom frekvencijom, lokalne medije, da pomognu tim ljudima. Oni menjaju "krvnu sliku" grada Beograda i cele Srbije. Oni su nešto što nam je pomoglo da sa 25 odsto nezaposlenosti sada na nivou nezaposlednosti Srbije budemo na manje od 11 odsto, a na nivou Beograda ispod 10. Oni otvaraju šanse mladim ljudima da ne odlaze, jer kada oni prepoznaju da mogu kreativno da se izraze u svojoj zemlji, zašto bi išao? Mi pomažemo svim preduzetništvima, i inovativnom, sva preduzetništva mogu da budu inovativna. Ponosni smo na naučno-tehnološki park, koji je prošle godine zaradio 20 miliona evra i gde radi preko 700 inžinjera u ovom momentu, a podsetiću vas da je 2015 on bio poznat kao "zgrada duhova ". Za kratko vreme, ti ljudi kada su dobili šansu, dali su neverovatne rezultate. Oni su zaradili taj novac, mi kao država i mi kao grad i Beogradski univerzitet smo napravili uslove i jasno definisana pravila da se oni izraze. Imali smo i projekat gde smo 33 lokala dali 24 meseca bez kirije, mnoštvo tih firmi je opstalo. Danas u mnogim lokalima i gradskim i privatnim su upravo start up-ovi koji su godinama unazad nastojali i dobijali prvo znanja u radionicama "Znanjem do cilja". Ako želite uspete u preduzetništvu, u biznisu, u bilo čemu, vi morate da imate više znanja i veština od drugih i da se trudite da taj vaš proizvod prilagodite tržištu, da naučite od istraživanja tržišta do same prodaje tog proizvoda kroz proizvodnju koja je vaša.
Ove radionice nisu vezane za godine, dovoljno je da budete kreativni. Radionice „Znanjem do cilja su besplatne“.
- 2018. Ostvareno više od 20 miliona evra
- 2017. 16. 4 miliona evra zarade kompanija i start up
Preko 720 inzenjera tamo radi.
Oslobašamo još jedan prostror gde ćemo praviti obučne centre, borimo se za invesrticije. Nismo odustali i nećemo od borbe za Wolksvagen. Za sve subvencije koje dajemo i gde smo najbolji i najspremniji u regionu, vazna je i radna snaga. Privlačimo investicije, za rezultat imamo da nam mladi i talentovani ljudi ovde ostaju.
Zato je upravo i cela politika od predsednika Srbije Aleksandra Vučića, preko Vlade Republike Srbije usmerena ka tome i koristimo potencijale i naučno-tehnološkog parka i drugih parkova i vodimo mlade ljude tamo. Sad su nam bili deca iz vrtića, koji su se oduševili i toliku buku su napravili kada su zvali dron da se “vrati” koji smo imj pokazivali kako radi, i kako radi robotika, ruka robota. I u osnovnoj školi se kreće sa tim programom da mladi zavole to i da im idoli budu oni koji imaju start up-ove.
Sjajna organizacija! Čestitam našim kolegama. Veliki rada i trud su ulozili. Ono zbog čega sam najsrećniji je što sam video naše mlade inovatore sa mladim inovatorimja iz Zagreba, Sarajeva, Banjaluke, Splita, Skoplja, Tirane, celog regiona, da sede zajedno i drze se, šale i razmenjuju ideje. To je suština. Mi moramo da upoznamo mlade ljude. Vazno je da napravimo ekonosmku saradnju.
Svi su dobrodošli da uče, ne samo iz Beograda. Pregovaramo sa drugim gradovima i nadamo se da će ovaj projekat uskoro postati i regionalni. Pozivamo sve gradove da se uključe.