Šapić: Povećan broj plaćenih karata za 55,7 odsto potvrda vraćanja poverenja građana u sistem javnog prevoza
Šapić je dodao da je sada pojednostavljen sistem kupovine karata te sada građani mogu da ih kupuju sms porukama kao i da su se već javili mnogi gradovi ne samo iz Srbije nego i iz Evrope koji žele ovaj naš sistem.
Do kraja novembra na više od 1.000 stajališta gradskog prevoza biće postavljene table na kojima će biti informacije o linijama koje dolaze na to stajalište, za koliko vremena stiže koje vozilo, kao i koliko stanica je udaljeno, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić na konferenciji za novinare u Starom dvoru.
U SVAKOM GSP AUTOBUSU ZVUČNIK, EVO ZAŠTO! I STAJALIŠTA DRUGAČIJA Šapić: Posle 12 godina ponovo i papirna karta, ali i ova novina!
"VELIKI I JASNI PLANOVI" Brnabić otkrila dalje ciljeve rada SNS u Beogradu: Svaki dan uraditi nešto da Srbija postane jača (VIDEO)
POKVARIO SE AUTOBUS, PA MORAO DA SE SNAĐE: Neverovatno šta je uradio vozač i oduševio sve (VIDEO)
On je tom prilikom izneo i podatak da je broj prodatih karata za tri meseca, jul, avgust i septembar u odnosu na stari sistem javnog prevoza povećan je za 55,7 odsto.
- BusPlus je imao 2.257.000 kupljenih karata, dok smo sada mi za ta tri meseca prodali 3.515.000 karata. To su najegzaktniji podaci kako je za samo par meseci novi sistem zaživeo među našim građanima i ovo nam je potvrda da vraćamo poverenje ljudi u javni prevoz, da zaista počinju da nam veruju i da se povećao broj ljudi koji veruju svom Gradu - izjavio je Šapić.
Govoreći o digitalnim informacionim tablama na stajalištima Šapić je istakao da će u prvom talasu biti postavljeno njih hiljadu.
- U sledećih godinu do dve cilj nam je da dođemo do 3.000 tabli. Za sada će table biti postavljene na najfrekventnijim stajalištima i ubeđen sam da će građani biti mnogo informisaniji po pitanju prevoza. Naša aplikacija ima mogućnost i prijave gde građani mogu da obaveste nadležne o svim eventualnim nedostacima u vozilima - rekao je Šapić.
On je izneo i podatke o tome šta je sve urađeno za ovih šest meseci i šta će još biti urađeno te da je Grad krenuo u jedan izuzetni težak proces u koji je verovatno verovao samo, kako je rekao, on i još par ljudi.
- Mi smo verovatno najbolniju tačku, problem javnog prevoza, umanjili za skoro 50 odsto. Pored toga uveli smo nove kategorije koje ne plaćaju kartu, a to su po prvi put srednjoškolci dok smo starijima od 65 godina omogućili da jednom izvade svoju kartu koja će im važiti doživotno, dok je noćni prevoz potpuno besplatan. Obezbedili smo da u svih 17 gradskih opština možete da izvadite i besplatnu kartu i za srednjoškolce kao i za starije sugrađane - rekao je gradonačelnik.
Šapić je dodao da je sada pojednostavljen sistem kupovine karata te sada građani mogu da ih kupuju sms porukama kao i da su se već javili mnogi gradovi ne samo iz Srbije nego i iz Evrope koji žele ovaj naš sistem jer, kako je rekao, ne postoji u ovom momentu jednostavniji i praktičniji sistem nego što danas ima Grad Beograd.
- Naša nova aplikacija ima mogućnost plaćanja karte za razliku od prethodne, a očekujemo da će u sledećih mesec i po dana u svim vozilima biti moguće plaćanje svim kreditnim karticama. Broj preuzetih aplikacija za samo dva i po meseca je oko 500.000, a 90.000 za Epl, dok je za prethodnih par godina „skinuto” oko 500.000 aplikacija što pokazuje koliko je nova aplikacija kvalitetna - istakao je prvi čovek prestonice dodajući da će uskoro proraditi i „Gugl tranzit” nalog koji će ukazivati na promene u realnom vremenu.
Govoreći o kontroli karata, Šapić je podsetio da su pod prethodnim sistemom kontrolori pokušavali da naplate kaznu putnicima, a ukoliko putnik ne plati, bio bi prisiljen da napusti autobus.
- Sada se kontrolori pojavljuju rano ujutru na stajalištima i kontrolišu klima-uređaje, da li je autobus čist i da li su ispunjeni svi uslovi koji su predviđeni ugovorom. Samo u toku leta napisano je kazni u iznosu većem od 150 miliona dinara. Primera radi, u prethodnih desetak godina napisano je svega nekoliko miliona dinara kazni. Pored svega toga, i dalje imamo probleme – još uvek svi autobusi nisu čisti kako bismo želeli i ne radi svima klima-uređaj. Ipak, u sledećem našem koraku potrudićemo se da takve pojave svedemo na minimum. Taj korak je sertifikacija vozila - naglasio je gradonačelnik.
On je dodao da proces sertifikacije vozila podrazumeva da će svako vozilo biti prekontrolisano – da li poseduje klima uređaj i grejanje, da li poseduje ispravan „dži-pi-es“ uređaj, odnosno vozačku konzolu bez koje ne možemo da ga detektujemo i lociramo, tačnije ne može da bude „vidljiv“ na aplikaciji.
- Takođe, kontroliše se da li vozila imaju zvučnike, displej-uređaje, dovoljan broj sigurnosnih kamera i da li poseduje uređaj za plaćanje karata. Kada na vozilu građani vide nalepnicu na kojoj piše da je vozilo u procesu sertifikacije, to znači da je nešto od navedenog falilo i da je dat rok za ispravak. Kada se nedostaci isprave, vozilo dobija svoj jedinstveni broj i biva zavedeno u našoj bazi. Tako ćemo posle više desetina godina saznati tačan broj vozila u sistemu javnog prevoza. Proces sertifikacije bi trebalo da bude završen u roku od 30 do 45 dana. Tada ćemo moći da uradimo sve što je potrebno za, primera radi, slepe i slabovide, koji će preko zvučnika moći da čuju na koju stanicu autobus dolazi – naglasio je gradonačelnik.
Šapić je istakao da je Grad pre godinu dana kupio 100 autobusa na gas, što je u skladu sa našim ciljem da kompletan vozni park JKP „GSP Beograd“ bude bez autobusa na dizel ili „običan benzin“.
- To će značajno smanjiti zagađenje vazduha, ali i postoje i ekonomski razvlozi. Za desetak dana raspisaćemo javnu nabavku za 300 novih autobusa i 20 do 25 tramvaja. Svaki autobus na gas koji kupimo sam sebe isplati manjim troškovima za gorivo. Svih 300 autobusa i 20 do 25 tramvaja će za pet godina praktično isplatiti sami sebe i Grad se neće zaduživati za nabavku novih vozila - zaključio je Šapić .