Vesić o metrou: Ostvarićemo Beograđanima GRADSKI SAN
Početak izgradnje planiran za 2020. godinu
- Gradonačelnik Radojčić i ja bićemo dobar tim kao što smo bili u izbornoj kampanji. Sa pomoćnicima gradonačelnika, članovima Gradskog veća, sekretarima i direktorima javnih preduzeća nastavićemo uspešno da razvijamo grad – izjavio je Goran Vesić.
Pročitajte i:
Novoizabrani gradonačelnik Beograda istakao je da će sada imati više odgovornosti nego dok je bio gradski menadžer, kao i da će se i dalje operativno baviti javnim preduzećima, velikim projektima.
- Moja stranka SNS predložila me je da budem zamenik gradonačelnika i ponosan sam zbog toga. Svi mi u gradu sprovodimo politiku SNS i Aleksandra Vučića. Odluke donosimo zajedno i konsultujemo se. Na čelu našeg tima je gradonačelnik Radojčić – rekao je Goran Vesić.
Vesić je istakao da je najvažniji prioritet početak gradnje metroa i da će do kraja 2020. početi sa izgradnjom prve linije.
- Izgradnja počinje do kraja 2020. godine i veoma smo posvećeni da završimo ogroman posao koji je pred nama kako bi bageri počeli da rade. Metro podrazumeva dve linije i četiri integrisane linije BG voza. Prva linija dužine 22 km biće od Makiškog polja do Ade Huje. Na Makiškom polju ima prostora da se izgradi depo za vagone i lokomotive. Najopterećenija gradska saobraćajnica Bulevar Živojina Mišića, a stanica metroa na Makiškom polju kupiće sve putnike sa Čukarice iz Sremčice, Obrenovca, Barajeva i Lazarevca, koji će metroom dolaziti do grada. Tako ćemo rasteretiti ovaj potez jer neće biti autobusa. - dodao je Vesić.
Zamenik gradonačelnika Beograda napomenuo je da je za Beograđane najvažnije da metro konačno počne da radi i da je Đilas obećavao metro 2008. godine pa 2009. godine, a prva odluka o izgradnji doneta je pre skoro 40 godina.
Drugi značajni projekti
- Završetak obilaznice oko Beograda radimo zajedno sa Republikom, posao je pri kraju i nije daleko dan kada ćemo konačno dobiti obilaznicu. Grad radi još jednu unutrašnju obilaznicu, spoljni magistralni prsten u okviru koje gradimo most na Adi Huji. Gradnju počinjemo 2020. godine, a vrednost je oko 180 miliona evra. Gradimo unutrašnji magistralni poluprsten koji ide od Pančevačkog mosta preko Autokomande do Mosta na Adi. Da bismo ga završili, radićemo Topčiderski tunel. Bićemo spremni sledeće godine, a vrednost projekta će biti 70 miliona evra. Kada smo kod tunela, u toku je izmeštanje korita Topčiderske reke kako bismo proširili Bulevar patrijarha Pavla na šest traka i povezali Rakovicu i Vidikovac sa Mostom na Adi.
Na pitanje kada će početi sa uklanjanjem Starog savskog mosta Vesić je rekao da do kraja maja sledeće godine završiti postavljanje šina na Mostu na Adi i tako povezujemo Banovo Brdo i Novi Beograd. Starog savskog mosta i izgradnjom novog. Vrednost novog mosta je 80 miliona evra. Stari most će biti repariran, biće postavljen na nekom drugom mestu kao biciklističko-pešački most, a lokaciju će izabrati građani Srbije.
- Istovremeno sa gradnjom novog Savskog mosta počinjemo izgradnju gradskog tunela koji će počinjati kod sadašnje autobuske stanice, a završavati skoro kod Pančevačkog mosta. Ovaj tunel će smanjiti obim saobraćaja u centru grada za 14 odsto, zagađenje za oko 10 odsto i skratiti put vozačima za oko osam odsto. - dodao je on.
Što se tiče projekata koji se ne tiču infrastrukture Vesić je rekao da može da najavi Muzej grada na uglu Resavske i Nemanjine ulice, gondolu koja će povezati Ušće i kalemegdan, Naučno-istraživački centar „Nikola Tesla“ na mestu stare električne centrale na Dorćolu.
54 fontane
- Mesta na kojima će biti fontane su određena i projektovana. Svaku fontanu će raditi drugi umetnik, vajar ili arhitekta i one će biti umetničko delo. One će ulepšati naš grad – rekao je Vesić.
Muzika, buka i splavovi
Kada je reč o buci u Beogradu, Vesić je napomenuo da da mora da se nađe mera između potrebe da rade restorani i klubovi i potrebe da ljudi imaju mir.
- Sada kada merimo buku moramo da se najavimo lokalima. Tražićemo izmenu propisa i inspektori i komunalni policajci imaće opremu kojom će lako i nenajavljeno da utvrđuju nivo buke. Oni koji budu želeli da emituju muziku posle radnog vremena moraće da urade potpunu zaštitu od buke u skladu sa pravilima koja ćemo da propišemo. Lokali koji posle radnog vremena toče alkohol moraće da imaju posebne dozvole, a u njima neće biti dozvoljeno prisustvo maloletnika.
Kada su splavovi u pitanju Zamenik gradonačelnika Beograda istakao je da je pripremljen plan lokacije splavova, a na osnovu Zakona o vodama svi će morati da plaćaju naknadu Beogradu zavisno od kvartala i mesta.
Veliko olakšanje za Beograđane: Vesić najavio izgradnju još četiri garaže
Radojičić svestan velike odgovornosti: Čast mi je što ćemo početi gradnju metroa
Teške reči na sednici Skupštine Grada
- Mi samo odgovaramo na bestidne napade Ne očekujte da ćutimo kada Nikola Jovanović , čiji je šef upleten u međunarodnu korupcionašku aferu, izađe i laže kako je revizor utvrdio šest milijardi evra nenamenski potrošenog novca, što je netačno. Zar da ćutimo Sandri Rašković Ivić koja opravdava hrvatsku „Oluju“, a nas naziva fašistima? Da ne pitamo Borka Stefanovića šta se dešavalo sa „Borbom“ i kako je privođena glavna urednica Zekić, dok je on vladao zemljom, a nas sada optužuje za cenzuru? Da li treba da ne pitamo Đilasa šta je sa 1,2 milijarde duga koji je ostavio Beogradu od koga smo poslednje četiri godine vratili 547,7 miliona evra. Da li treba da ćutimo o tome kako je Đilas nezakonito naplaćivao duplo skuplje vrtiće pa sada mi moramo da vratimo tri milijarde dinara. Za te pare mogli smo da izgradimo 15 novih vrtića ili da ćutimo o tome kako je Đilas u prijavi imovine 2007. godine bio sirotinja, a 2016. godine prijavljuje imovinu od ukupno oko 6,5 miliona evra. Odgovaramo na njegove laži – rekao je Goran Vesić.