NAJNOVIJA istraživanja pokazuju: Naprednjaci u Beogradu triput jači od koalicije okupljene oko Đilasa
Srpska napredna stranka na predstojećim lokalnim izborima u Beogradu može da računa na 39,3 odsto glasova, dok bi koaliciji okupljenoj oko Dragana Đilasa ovog trenutka svoj glas dalo 13,1 odsto birača
To pokazuje najnovije istraživanje jedne renomirane domaće agencije za istraživanje javnog mnjenja. Ova poslednja analiza rejtinga stranaka rađena je za potrebe jedne zapadne ambasade koja je želela da ima precizan uvid u tendencije rasta i pada rejtinga stranaka pred izbore u Beogradu 4. marta.
Pročitajte i:
Prema toj anketi, na trećem mestu je Aleksandar Šapić sa 10,5 procenata, SPS, čiji je kandidat za gradonačelnika Aleksandar Antić, za sada ima 8,7 odsto podrške, dok DS Dragana Šutanovca može da računa na šest odsto glasova. Kada bi se izbori održali u nedelju, cenzus bi još prošla koalicija Dveri-DJB sa 5,5 procenata i SRS Vojislava Šešelja sa tačno pet procenata. Istovremeno, blizu ulaska u Skupštinu grada je organizacija "Ne da(vi)mo Beograd" sa četiri odsto podrške, dok su sve ostale stranke daleko ispod neophodnog izbornog praga.
Analitičar Dejan Vuk Stanković kaže da rezultati ovog istraživanja pokazuju da će u Beogradu, najverovatnije, kontinuitet vlasti imati SNS i SPS.
Srpska napredna stranka OŠTRO: Đilasu nisu bitne sednice skupštine, već njegov džep
- Jasno je i da će kampanja, zbog prilično izjednačenog rezultata stranaka na vlasti i opozicionih partija, biti oštra i intenzivna i da će se svi boriti za svaki glas. Bukvalno je i jedan odsto glasova jako bitan i mogao bi da bude presudan - naglašava Stanković, dodajući da one stranke čiji se rejting kreće od četiri do šest odsto podrške moraju ozbiljno da zasuču rukave.
- Te stranke bi mogle da budu najveći gubitnici ovih izbora ukoliko ne odrade dobru kampanju i pređu cenzus. S druge strane, ovi rezultati pokazuju sliku Beograda koja je otprilike ista kao i za predsedničke izbore - ističe Stanković, dodajući da je razlika u tome što se tada pojavio Beli, a sada je to Šapić.
Bez većih promena
S druge strane, direktor agencije "Partner konsalting" Miroslav Šutić kaže da se krajnji izborni rezultat neće mnogo razlikovati od ovih istraživanja javnog mnjenja.
- Ne očekujem neku snažnu kampanju koja bi drastično mogla da poremeti ovakve i slične rezultate istraživanja. Do izbora je ostalo još nekih mesec dana i za to vreme slabo šta može značajnije da se promeni i izmeni postojeće stavove građana. Ne verujem ni da neki veći skandali mogu da poremete ovaj odnos snaga. Ako su ovi procenti korektno izmereni, oni se lako mogu pretvoriti u izborni rezultat, s eventualnim mikropromenama - ocenjuje Šutić.