EVO ŠTA SE DESILO SA AVINOM KOJI JE SAT VREMENA KRUŽIO NAD BEOGRADOM! "Napravljena je greška i sa PUTNICIMA - kontrola leta pokušala da upozori posadu" (VIDEO)
Kontrola letenja tri puta pokušala da upozori posadu.
Petar Vojinović urednik vazduhoplovnog portala - Tango Six objasnio je detaljno šta se desilo sa avionom na aerodromu Nikola Tesla koji je morao prinudno da sleti.
"VOLELA BIH DA IMAM GDE DA MU ZAPALIM SVEĆU" Progovorila ćerka čuvenog Džambe! Džeju je pisao stihove, završio ZAZIDAN U BETON
SKANDALOZNE OBJAVE ANTIVAKSERA: "Boginje su od BOGA ZATO SE TAKO ZOVU!" IZBIO RAT NA DRUŠTVENIM MREŽAMA! Narod se podelio u dva TABORA
ŠIRI SE ZARAZA! MORBILE POTVRĐENE JOŠ KOD TRI OSOBE: Mladić od 18 godina primio samo dve vakcine od rođenja
U nedelju uveče, putnici Aviona Er Srbije na letu za Dizeldorf doživeli su veliku neprijatnost iz tehničkih razloga, bio primoran da se vrati u Beograd. Avion je sat vremena kružio sa rupom na letelici, a ova neplanirana situacija izazvala je značajnu pažnju i postavila pitanja o tome šta se tačno dogodilo tokom leta i kako je došlo do ove nezgode, u emisiji "Uranak" na televiziji K1, objasnio je Petar Vojinović, urednik vazduhoplovnog portala - Tango Six.
- Došlo je do greške u pozicioniranju aviona na određenoj tački na pisti koja je ključna za garantovanje potrebne dužine za siguran polet. Pista u celosti je dugačka 3,5 km, a procedura poletanja na određenim tačkama osigurava bezbedno poletanje čak i u slučaju neželjenih događaja poput utrčavanja ptica u motor. U ovom konkretnom slučaju, uprkos dobijanju naredbe da se pozicioniraju na tačno označenoj poziciji D6, posada nije uspela da stigne tamo, nego su se našli mnogo bliže kraju piste, na poziciji D5.Razlog za ovu grešku biće utvrđen istragom. Srećom, kontrola leta je vizuelno primetila ovu grešku i uputila dodatne instrukcije pilotima kako bi očuvali sigurnost leta. Kada su piloti prvi put upozoreni na svoj položaj, kontrola leta im je ponudila opciju povratka na pravu poziciju D6 i ponovno izračunavanje parametara za poletanje. Međutim, piloti su odlučili da polete sa kraće pozicije. Razlika između ove dve pozicije iznosila je čitav kilometar, što je rezultiralo gubitkom važnog bezbednosnog margina potrebnog za siguran poletanje - kaže Vojinović i dodaje:
- Na snimku koji se pojavio, vidi se da avion izlazi sa piste, a uzrok ovog događaja će utvrditi istraga. Međutim, jasno je da je posada između 500 i 700 metara avion vozila po travi dok su pokušavali da se podignu. Uspevajući da se podignu, avion doživljava dodatni incident: levim krilom udara u jednu od antena, što uzrokuje oštećenje korena krila. Posada odmah primećuje udar i obaveštava kontrolu leta, kojoj saopštava da je let za Dizeldorf obustavljen. Nad predgrađem Beograda, oko Avale, avion pravi nekoliko krugova kako bi potrošio gorivo, s obzirom na to da sletanje s punim rezervoarom nije preporučljivo. Nakon toga, odlučuju se za povratak. Iako su napravili ozbiljnu grešku, posada pokazuje izuzetnu smirenost i profesionalizam u izuzetnoj situaciji, odlučujući se za sletanje - rekao je.
- Iako su točkovi izvučeni, želeli su dodatnu potvrdu kontrole leta, iako su imali indikaciju u kokpitu. Zatim sprovode proceduru preletanja nisko i blizu visokog tornja kontrole leta na beogradskom aerodromu, gde kontrolori vizuelno potvrđuju da su točkovi izvučeni. Takođe, jedna od upravljačkih površina na avionu je otkazala zbog udara, što nije kritično za upravljanje avionom, ali je rezultiralo s 40 čvorova većom brzinom sletanja, što nije ekstremno, ali je izvan rutine. Avion uspeva da sleti, ali posada verovatno nije bila svesna curenja goriva. Prema procedurama aerodroma, nakon obaveštavanja kontrole leta, aerodromska služba proverava pistu. Nakon pregleda, nije bilo vidljivih znakova curenja goriva. Istražitelji će utvrditi da li je ovo u skladu s procedurama ili ne - objašnjava.
- Umesto da iskrcaju putnike na sigurnijem mestu, posada se odlučuje putnike da vrati na gejt, jer nisu bili svesni curenja goriva. Vatrogasne službe primećuju curenje goriva tek kada je avion stigao na terminal, nakon čega ga prekrivaju penom. Srećom, nije došlo do varnica- kaže Vojinović i napominje da udar antene u krilo nije poremitilo koren krila.
Saopštenje Air Serbia
Ovaj avion nije Air Serbia, već je iznajmljen, a posada nije iz Air Serbia, već su strani državljani. Razlog za ovakvo saopštenje avio kompanije jeste to što je izdato samo sat vremena nakon incidenta. Naravno, kompanija neće izneti detalje ukoliko je nešto bilo katastrofalno, a i nemaju dovoljno informacija u tom trenutku. Ono što je još važnije jeste da se ne sme dati bilo kakva opisna, pozitivna ili negativna informacija zbog buduće istrage. Nema dozvole da pruži previše informacija. Kada se bude sprovodila istraga u centru za istraživanje nesreća, to se radi iz stručnih razloga kako bi se industrija prilagodila onome što se utvrdi kao greška, kako bi se promenile procedure. Međutim, princip anonimnosti je ključan, ne radi se o optuživanju pojedinaca, već o sticanju novih saznanja. Piloti koji lete za Air Serbi-u nisu direktno zaposleni u Air Srbiji, ali kada ih Air Serbia iznajmljuje zajedno sa avionom, proverava se njihova obučenost i moraju da poštuju procedure koje koristi naša nacionalna avio kompanija. Svi piloti moraju da se pridržavaju istog standarda.
Petar Vojinović, objašnjava i šta predstavlja antena koja je deo ILS sistema u koju je udario avion. To je oprema koja omogućava precizan pristup letelice tokom sletanja, osiguravajući optimalno centriranje aviona u odnosu na pravac piste. Za istu pistu, ali u suprotnom smeru, postoji slična oprema koja je postavljena na odgovarajućoj udaljenosti. Činjenica da se dogodila nesreća u kojoj je avion udario u jednu od tih bandera zaista je neobična, s obzirom na to da se okolina sastoji uglavnom od ravne površine, a bandere su bile retke.
Izvor:Srbija Danas/Mondo.rs