clear sky
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

ZEMLJI SE BLIŽI OGROMAN ASTEROID: Velik je kao Ajfelov toranj, njegov pronalazak je USPANIČIO NAUČNIKE!

21.06.2024. 09:50
Asteroid
Asteroid / Izvor: Shutterstock

U aprilu 2029. godine, asteroid 99942 Apofis, otprilike veličine Ajfelove kule, proći će pored Zemlje na udaljenosti od 20.000-30.000 milja.

Otkriven je 2004. godine i prvobitno se smatrao potencijalnom opasnošću, ali sada ne predstavlja rizik u narednom veku. Ovaj bliski susret pružiće retku priliku naučnicima da izbliza prouče veliki asteroid, nudeći uvid u njegov sastav i informišući o budućim odbrambenim strategijama planete.

Ovo nebesko telo, nazvano po egipatskom bogu haosa, privuklo je značajnu pažnju zbog svoje impresne veličine i blizine našoj planeti. U bliskom susretu 2029. godine Apophis će se približiti Zemlji na udaljenosti od približno 20.000 - 30.000 milja, samo delić prostora između naše planete i Meseca. Takođe treba napomenuti da se asteroid kreće brzinom od 29,98 km u sekundi.

Apofisova putanja će biti malo izmenjena zbog Zemljine gravitacije tokom proleća 2029. godine, ali precizni proračuni astronoma su isključili bilo kakvu opasnost od sudara.

Asteroid će biti vidljiv golim okom u određenim delovima sveta, pružajući redak spektakl za posmatrače neba. Pojave poput Apophisa stalno prate agencije kao što je NASA kako bi se osiguralo da se svaka potencijalna prijetnja može rano otkriti i ublažiti ako je potrebno.

Izvor: Srbija Danas