ZAŠTO ZA POKOJNICIMA NOSIMO CRNINU?! Sveštenik objasnio sve, pa otkrio: "Dve boje su vezane za smrt!"
Crnina je od starina bila najjednostavnija boja kojom se iskazuje uklanjanje svih drugih boja iz života.
U srpskom narodu je crna boja uobičajeno posmatrana kao oznaka žalosti, pa se tako prilikom isrpaćanja pokojnika na večni počinak ljudi obavezno odevaju u tamnije tonove. Međutim, simbolika crne boje je malo komplikovanija, a njeno značenje se razlikuje kako od prostornog, tako i od vremenskog konteksta.
Crna boja je bila obavezan vid svojevrsnog pravila koje je diktiralo socijalno prihvatljive i neprihvatljive postupke. Nepisano pravilo u našem narodu je od davnina podrazumevalo da oni koji ostanu bez člana porodice ili druge bliske osobe ne samo da ga ispraćaju u crnini, već nastavljaju da je nose i tokom perioda od 40 dana, ili čak godinu dana.
U SRBIJI DUPLO VIŠE CARSKIH REZOVA NEGO ŠTO JE POTREBNO: Doktorka otkriva - OVO je uzrok
NAJOPASNIJI KUĆNI UREĐAJI KOJI DOVODE DO POŽARA! Ekspert ukazuje na greške koje ljudi prave - evo šta je na prvom mestu
KAMERE I SOFTVERI NE ZNAJU ZA "IZUZETAK OD PRAVILA"?! Vozačima Hitne pomoći stižu kazne zbog prolaska na crveno
Međutim, ova boja nije uvek i svugde bila oznaka tuge, a u devetnaestovekovnoj Zapadnoj Evropi predstavljala je obeležje ženskog seksipila. Takav trend dobio je svoje mesto i u najvećim književnim delima čije su se heroine odevale u crne haljine time naglašavajući svoju senzualnost.
Tako je Lav Tolstoj svoju Anu Karenjinu na samom početku dela odenuo u crnu haljinu, naglašavajući njen jedar vrat sa bisernom ogrlicom, sugerišući na taj način da je ona seksualno biće, kao i usledelu preljubu. Na sličan način su i mnogi drugi evropski pisci svoje junakinje odevali u crno, a taj trend se vremenom preneo i na filmsku industriju.
Sveštenik Gligorije Marković za Objektiv.rs objašnjava zbog čega se ona u okviru crkvenog učenja poima kao čista suprotnost devetnaestovekovnim evropskim trendovima.
- Crna boja u sebi sadrži ceo spektar mogućih kolora, i ona je od drevnih vremena u civilizaciji čovečanstva imala simboliku tame, a sama smrt je oduvek bila povezana sa tamom. Isto tako, u hrišćanskoj tradiciji su i druge boje vezane za simboliku vaskrsenja, tako da se hrišćanstvo u suštini ipak ne svodi na boje.
I tamno ljubičasta boja isto tako označava boravak u svetu pokojnih, a crkva to najbolje oslikava u tome što u toku službi i različitih praznika menja boje svojih odeždi koje zapravo svedoče o određenim događajima Božijeg carstva. Crnina je vekovima unazad najjednostavnija boja kojom se iskazuje isključivanje svih drugih boja iz života - govori sveštenik.