TRAGEDIJA IZBEGNUTA ZA DLAKU: Da nije bilo njih dvoje, dva voza bi se u PUNOJ BRZINI sudarila u Zemunu - na Sretenje dobili zlatnu medalju za HRABROST
Davorka i Marko sprečili ogromnu tragediju svojom pribranošću.
Putnički voz, koji je iz Bara saobraćao za Beograd i ulazio na deveti kolosek u železničkoj stanici "Zemun" i u isto vreme, regio voz, koji je iz Novog Sada saobraćao ka Beograd "Centru" i krenuo sa osmog koloseka zamalo nisu, septembra prošle godine, izazvali sudar. Na sreću do toga nije došlo, zahvaljujući pravim herojima - Davorki Čančarević i Marku Rodiću.
"ON JE U BEOGRADU, A ONA..." Progovorila prijateljica nestale srpske snajke: Otkrila sve o Aninom mužu! Pomenula i RAZVOD
NESVAKIDAŠNJE! KRENULA NA POROĐAJ PA UHAPSILA LOPOVA: Policajka Gordana ušla je u ISTORIJU
POSTOJI JEDNA GLUPLJA STVAR OD VOŽNJE NA KROVU METROA: To je svakako imati SE*S u tom procesu, skidati pantalone, a tek ako vas neko SNIMI, pa vi ste ga ugasili (FOTO)
Naime, Davorka, Marko su najzaslužniji za srećan ishod incidenta, dispečeri u novom telekomandnom centru "Infrastrukture železnice" u stanici Beograd "Centar". Davorka i Marko koji se ovim poslom bave već 27 godina dobitnici su sretenjskih odlikovanja te dobiti zlatnu medalja za hrabrost "Miloš Obilić".
I oni i šef telekomandnog centra Aleksandar Jovanović reagovali su pribrano, odgovorno i na vreme. Kada su na monitorima za praćenje saobraćaja odmah registrovali položaj vozova i shvatili šta se sprema, alarmirali su Centar za daljinsko upravljanje naponom.
- Sve se desilo oko 9.15. Primetili smo nepravilnost u stanici "Zemun" oko položaja skretnica i puteva vožnje. Shvatili smo o čemu se radi i pozvali smo Centar za upravljanje naponom, dali naređenje da se isključi napon, što su kolege i uradile. Bilo je veoma brzo. Vozovi su stali posle nekoliko sekundi, gotovo u mestu. I sve se srećno završilo - pričaju oni.
"Bezbednost je na prvom mestu"
Njihov šef Aleksandar Jovanović objašnjava da njegovi saradnici u svakom momentu prate kretanje svakog voza, od početne do krajnje stanice. Bezbednost je na prvom mestu, te se ovakve situacije ne dešavaju često.
- Dakle, svaki voz se prati sve vreme dok ne završi vožnju. Ponekad bude i desetak vozova u istom trenutku. Njih dvoje su u deliću sekunde videli istu situaciju i odmah su reagovali. Bez obzira na to što železnički saobraćaj ide po redovnom i unapred utvrđenom rasporedu, oni sve to moraju da isprate jer je u pitanju živa stvar. Uređaj jeste savremen, ali su ljudi tu zbog nekih nepredviđenih situacija kao što je ova sad - kaže Jovanović za "Novosti".
"Sistem je doveden do savršenstva"
Mada vozovi nisu postigli ubrzanje jer je jedan tek ulazio, a drugi izlazio iz stanice, sudar bi bio neizbežan. Mašinovođa koji je napravio prekršaj je izašao iz voza i pokušao da zaustavi voz koji mu je išao u susret.
- Svi su reagovali koliko su mogli sa svoje pozicije. Kako smo čuli, i taj mašinovođa je bio veoma uznemiren i potresen. Imamo tehnologiju uz pomoć koje na jedan klik dobijemo Centar za upravljanje naponom. Nema biranja broja, ceo sistem je namerno doveden do savršenstva da bi se ovakve stvari sprečile. Kolege iz Centra za upravljanje naponom se odmah javljaju, čim ih zovemo znaju da je nešto hitno. I mašinovođe imaju monitore poput naših, i javljaju nam za svaki problem koju uoče na kontaktnoj mreži, da li je oborena, da li se nešto zakačilo - zaključuje Aleksandar.
Srbija Danas/Blic/Novosti