Gostoprimstvo koje osvaja: Srbija globalno prepoznata kao TOP DESTINACIJA
Snažna vizija turizma Srbije
Državnom strategijom, do 2025. godine turizam u Srbiji i sa njime povezane delatnosti postaće jedna od dominantnih privrednih grana koja efikasno obezbeđuje novu dodatu vrednost i održivo zapošljavanje.
Turistička ponuda će biti usklađena sa globalnim smernicama i čitavom svetu ponuditi autentična iskustva, doživljaje i proizvode visokog kvaliteta i tradicionalno gostoprimstvo, što je osnova naše prepoznatljivosti u odnosu na druge.
Srbija je moderna, atraktivna destinacija, kako za kraće posete, tako za duži odmor ili poslovanje. Svojim stalnim osavremenjivanjem, prihvatanjem i preuzimanjem svetskih standarda i modela poslovanja i upravljanja, turizam Srbije će na svetskoj lestvici konkurentnosti biti visokorangirana i popularna.
Turistički proizvodi od posebnog značaja za razvoj turizma Srbije, na čijoj promociji se intenzivno radi, jesu: turizam gradova, manifestacije i događaji, planinski turizam, zdravstveni turizam, tematske rute, nautički turizam, gradski odmori, upoznavanje s kulturnim nasleđem, tranzitni turizam…
Čuvamo svoje kulturno nasleđe - istorija kao snaga budućnosti
Prepoznajući značaj i očuvanje kulturnog nasleđa za održivi razvoj turizma, od 2012. do 2021. država je uložila skoro 600 miliona dinara u projekte koji se odnose na srednjovekovne tvrđave i arheološka nalazišta. Tako su sačuvana arheološka nalazišta Viminacijum, Drenovac, Sirmijum, Lepenski vir i Feliks Romulijana, ali i tvrđave Golubački grad, Kalemegdan, Maglič, Niška tvrđava, Novopazarska tvrđava, Mileševac – Hisardžik.
Banjski turizam - biseri srpskog turizma
Srpske banje su pravi ekološki centri koji obiluju prirodnim lepotama, mineralnim vodama i čistim vazduhom. Praćenjem trendova i korišćenjem njihovih prirodnih prednosti, danas su mnogo više od centara za rehabilitaciju i imaju sadržaje za sve generacije.
Gondola Brzeće – Kopaonik: investicija koja doprinosi razvoju celokupne opštine Brus
Gondola Brzeće-Mali Karaman jedna je od najznačajnijih investicija u srpskom turizmu koja za 12 minuta prevozi skijaše i turiste od podnožija do vrha Mali karaman na Kopaoniku. Sada svi oni, koji odsedaju u Brzeću, mogu na veoma jednostavan način da se priključe u sistem skijališta, a na taj način će biti smanjen broj vozila u samom centru planine, samim tim i emisija štetnih gasova. Gondola je ukupne horizontalne dužine 3.741 metar.
Posle 30 godina ponovo je uspostavljena linija Beograd– Njujork
Srpski nacionalni avio-prevoznik Air Serbia ima redovne i čarter avionske linije ka svim važnim destinacijama u Evropi, na Bliskom istoku i Mediteranu. Transformacija kompanije započeta 2013. godine ostvarila je značajan ekonomski uticaj na Republiku Srbiju, što pokazuje studija spoljnih konsultanata iz kompanije Lufthanza konsalting iz novembra 2020. godine. Operacije Air Serbia-e imaju značajan uticaj na srpsku ekonomiju, zapošljavanjem stanovnika u Republici Srbiji, kupovinom od lokalnih dobavljača, dovođenjem međunarodnih posetilaca u zemlju i omogućavanjem pristupa globalnim tržištima.
Vinski putevi Srbije - dekadentno uživanje
Vinski putevi i oaze imaju nemerljiv turistički potencijal. U Srbiji postoji čak 9 vinskih puteva – Fruška Gora, Župa, Šumadija, Subotica, Vršac, Negotin, Niš–Knjaževac, Podunavlje i Jagodinsko vinogorje, i 8 vinskih oaza – Čoka u Čoki, Vindulo u Temerinu, „Do kraja sveta“ u Kovilju, „Art wine“ u Grošnici kod Kragujevca, podrum Šomođi, vinarija B&D Kojčić, vinarija Gvožđan i Taraški vinogradi. Važno je prepoznati njihov značaj i intenzivno ih promovisati širom sveta.
Od 2012. do 2021. otvoreno je skoro 100 novih hotela
Značaj Srbije kao turističke destinacije ogleda se i u broju novootvorenih hotela. U Beogradu ih je otvoreno 78, na Kopaoniku – 7, u Vrnjačkoj banji – 9 i u Bajinoj Bašti – 2. Osim toga, zabeležen je i snažan ulazak međunarodnih hotelskih lanaca.
Strancima nikada nije dosta srpskih običaja i tradicije, a ni kulture. Ipak dodatno ih impersioniraju neobične manifestacije, poput Kobasicijade, Kupusijade, ali i Prvenstva u nadmetanju gusana, o kojem je pisao sajt Mashable. Fesitivali poput Exita i Guče već dugi niz godina impresioniraju strane medije koji ne samo da izveštavaju o održavanju ovih festivala, već i rado dolaze da se i lično uvere kakva zabava ih čeka u Srbiji.
Naša država više nije potcenjena destinacija, već savršen izbor za sve one koji žele nezaboravan odmor i avanturu.
Na sajtu delagovore.rs možete se informisati o ulaganju Srbije u turizam i mnoge druge oblasti.