NOVI REŽIM U GRADSKOM PREVOZU? Švercovanja više neće biti - evo šta čeka Beograđane
Naplatu karata u gradskom prevozu u Beogradu posle 21. februara, kada se održava sednica Skupštine grada, od "Kentkarta" će preuzeti novoosnovano javno preduzeće "Naplata prevozne usluge Beograd".
Odbornici Skupštine grada Beograda na sednici krajem septembra 2021. godine usvojili su odluku o osnivanju javnog komunalnog preduzeća za naplatu, logistiku i rukovođenje javnim prevozom putnika u glavnom gradu - JKP "Naplata prevozne usluge Beograd".
SRBIJU ČEKAJU TEMPERATURNI ŠOKOVI SLEDEĆE NEDELJE: Živa na termometru će nastaviti da raste - da li je zaista KRAJ ZIME?!
SRBIJO POČUJ OVAJ VAPAJ, POMOZI! Luka boluje od tumora na mozgu - jedna poruka ga može spasiti, BUDI HUMAN
"BABA DOBRO ĐUSKA" Misteriozna penzionerka već duže vreme igra i "baca mađije" po Zvezdari - kažu da nosi i NOŽ (VIDEO)
Ta odluka je, kako je tada rečeno, doneta u cilju efikasnije organizacije prodaje karata i naplate usluga prevoza, kao i kontrole voznih isprava.
Delatnosti novog preduzeća
- Organizovanje i obavljanje naplate usluge prevoza
- Izrada nacrta zakonskih i podzakonskih akata u vezi sa naplatom te usluge
- Izrada predloga za razvoj i unapređenje Sistema za naplatu karata
- Upravljanje vozilima i unapređenje usluga vezanih za korisnike javnog prevoza putnika u prestonici.
U praksi će to izgledati ovako
Svako vozilo javnog gradskog prevoza moglo bi da ima "svog" kontrolora karata, a putnici bi u vozilo javnog gradskog prevoza trebalo da ulaze isključivo na prednja vrata.
Ovo je rešenje koje se još razmatra, a zapravo je deo nekadašnje prakse u GSP koja nikada nije trajno zaživela. Ideja je da u svakom prestoničkom autobusu, trolejbusu i tramvaju bude kontrolor koji će se voziti celom trasom te linije i proveravati da li su putnici kupili i očitali karte, kako bi iskorenili švercovanje.
To je jedna od prvih mera koja bi trebalo da utiče na povećanje prodaje karata, jer gradski prevoz koristi oko 800.000 ljudi, a mesečno se proda 120.000 markica. Kontrolori u javnom prevozu zasad samo obaveštavaju sugrađane da će uskoro možda na snagu stupiti novi režim, koji će podrazumevati i ulazak u vozilo na vrata pored vozača.
Ovo se moglo i naslutiti iznedavnog dopisa Sekretarijata za javni prevoz koji je stigao gradskim i privatnim prevoznicima, u kojem piše da će aparati za overu karata biti razmešteni kako bi se "uredio protok putnika u vozilu". Na osnovu ovoga, da se naslutiti da će putnici biti usmeravani da izlaze na srednja vrata gde validatora ubuduće neće ni biti.
I iz novoosnovanog preduzeća za naplatu prevoza nedavno su poručili da putnici neće moći da uđu na prednja vrata ako nisu kupili kartu. Ova ideja nije nova, o njoj se pričalo još pre desetak godina, a pokušaj da teorija oživi u praksi prošao je neslavno. Vrata na autobusima bila su obojena u zeleno i crveno kako bi navodili ljude gde da ulaze, a gde da izlaze, ali to je samo stvorilo velike gužve i nezadovoljstvo putnika.
Ukoliko ulazak na prednja vrata gradskog prevoza postane pravilo u narednim mesecima, sigurno neće ići "glatko", a izvesno je da će biti onih koji će želeti da uđu u autobus bez karte, bez obzira na broj konduktera koji bude unutra.