Lajkujte, podelite objavu i čeka vas NAGRADA: Iza se krije VELIKA OPASNOST! Kako prepoznati PREVARU NA FEJSBUKU?
Vreba vas ozbiljna opasnost
Mnogi od nas bili su svedoci poziva kojim se preko društvenih mreža poziva na učešće u nagradnoj igri, a koje navodno organizuju poznate kompanije. Iza svega se ipak krije prevara koja može imati ozbiljne posledice po one koji nasednu, ali postoje načini da prepoznate ovo.
Profilni logo: krive nijanse boje. Odete na zvanični sajt i uporedite dva logotipa, ovaj na Fejsbuku reba da je identičan. Ukoliko nije, imate razlog za sumnju. Znajte da nijedna velika firma neće dozvoliti ovakav ogroman gaf u brendingu. Isto tako na zvaničnoj stranici kompanije verovatno možete naći link do zvanične Fejsbuk strane.
Nema razmaka iza zareza. Velike firme zapošljavaju ili vlastite, ili spoljne komjuniti menadžere koji bi radi ovakve traljavosti odmah dobili po džepu ili bili čak i otpušteni. Samo pitajte ljude koji rade po digitalnim agencijama i oni će vam potvrditi to.
Profesionalni komjuniti menadžeri ovo takođe neće napraviti. Niko, osim zagriženih sistem administratora i starih programera koji koriste tastaturu na engleskom (US layout keyboard), neće pisati ovako.
Potrebno je da "lajkujete", "šerujete" i upotreba sličnih reči. Nijedna firma se domaćim kupcima ne bi obraćala na stranom jeziku.
Pre nego što bilo šta podelite, kliknite na tu stranicu i malo pogledajte zadnjih 10 postova. Videćete da po broju objava i komentarima da li je u pitanju lažni profil. Mali broj prethodnih objava ukazuje na obmanu.
Šteta je u potencijalnoj krađi identiteta. Svima koji podele objavu, lažna stranica pošalje poruku da su dobitnici. Od njih se traži da se slikaju sa svojom ličnom kartom (s obe strane) i pošalju ime i prezime kao i adresu.
Neko sa vašim podacima i slikom lične karte može otići kod operatera i zasnovati lažni ugovor za pretplatu na izuzetno veliki iznos, koji će vama doći na naplatu (guglajte malo takve slučajeve unazad par godina: Kompanije nisu proveravale podatke. Počela su suđenja oštećenih sa kompanijama, a pravda je bila spora). To je samo ono što znamo: Ko zna kakve sve mračne namere imaju ovi likovi, i ko su oni.
U najboljem slučaju želeli su videti koliko će ljudi nasesti, a najgori slučaj ne možete ni da zamislite. Dovoljno je da se s tim podacima ode u neku službu koja nema dovoljno razrađene sisteme provere i sigurnosti i neko će biti ozbiljno oštećen.