Počelo redovno majsko zasedanje Sabora SPC: Patrijarh Irinej održao liturgiju u Pećkoj Patrijaršiji
Na početku molitvenog sabranja patrijarh je proizveo mati Haritinu u igumaniju svete lavre Pećke Patrijaršije
Patrijarh srpsku Irinej održao je svetu arhijerejsku liturgiju u Pećkoj Patrijaršiji čime je počelo redovno majsko zasedanje Svetog arhijerejskog Sabora SPC.
Pročitajte i:
Na početku molitvenog sabranja patrijarh je proizveo mati Haritinu u igumaniju svete lavre Pećke Patrijaršije, navodi se u saopštenju Informativne služba SPC.
U ponedeljak, prvi dan radnog zasedanja Sabora takođe biće održan u Pećkoj Patrijaršiji, posle svete arhijerejske liturgije, a u utorak, 1. maja, zasedanje ovog najvišeg zakonodavnog tela Crkve biće nastavljeno u Patrijaršijskom dvoru, u Beogradu.
Uobičajeno, na ovom redovnom zasedanju Sabora biće razmatrane teme iz žvota Crkve, o Kosovu i Metohiji, uvek aktuelnoj temi Sabora i, kako je ranije najavio, patrijarh srpski predlog izmena Ustava SPC.
Patrijarh je u uskršnjem intervjuu rekao da ne veruje da će taj najviši crkveni akt tada biti i usvojen, već će to, veruje, biti tek naredne godine.
Ustav SPC nije dogma, rekao je tada patrijarh Irinej, već akt koji reguliše život Crkve.
Kazao je i da lično smatra da je važeći Ustav SPC dobar i podsetio da su na njemu radile poznate ličnosti iz oblasti Crkve, kanonisti i pravnici, kao i laici, koji su upućeni u materiju.
Inače, aktuelni Ustav donet je 1931., a na najnovijim izmenama je, prema rečima, patrijarha rađeno pet-šest godina, te da je reč samo o predlogu izmena koji su dobili svi episkopi, koji material treba da prouče i na Saboru iznesu svoje mišljenje.
U predlogu izmena Ustava SPC, između ostalog, navodi se i da će procedura izbora patrijarha biti drugačija, odnosno, da će se birati na tzv. Izbornom saboru tajnim glasanjem i to uz obaveznu dvotrećinsku većinu vladika.
Takođe, jedan od predloga za izmenu Ustava SPC je i da Crkva promeni ime u "Srpska pravoslavna crkva - Pećka patrijaršija".
Proširenje naziva SPC analitičari su protumačili kao želju Crkve da "ojača veze sa Kosovom i Metohijom, odnosno sa svojim istorijskim središtem u Pećkoj patrijaršiji".