Pored ukidanja "iznenadnih kontrolnih", u škole stiže JOŠ JEDNO PRAVILO! Javnost podeljena!
Pravila ocenjivanja i testiranja učenika koja važe u srpskim školama podelila su javnost!
Roditelji često smatraju da su im deca oštećena, a žale se i kada je kriterijum ocenjivanja u pitanju. S druge strane prosvetari smatraju da smo od đaka napravili „kampanjce“.
„Imamo test“ - e ovo u školama više ne sme da se čuje. Ništa nenajavljeno. Prema pravilniku o ocenjivanju, nastavnici su dužni da test ili kontrolni zadatak najave bar pet dana unapred. Pored toga, ako se i održi iznenadni petnaestominutni test, ocene ne smeju biti unete u dnevnik. Nastavnik je dužan da kontrolni test ponovi ukoliko ga polovina razreda uradi loše, a oni đaci koji su nezadovoljni ocenom mogu da traže ponavljanje testa.
ĐACI ĆE MOĆI DA ODAHNU! Uvodi se NOVO PRAVILO u sve škole!
- Učenik najviše dva puta može da traži ponavljanje kontrolnog. Ako i posle ta dva puta dobije jedinicu, ona će mu biti upisana u dnevnik. Nastavnici moraju učenicima da kažu i koje oblasti će biti zastupljene na testu – Objašnjava Marija Krneta iz Ministarstva prosvete i dodaje da je cilj da se deca motivišu.
Aleksandar Markov, predsednik foruma beogradskih gimnazija smatra da su današnje generacije zaštićenije u odnosu na prethodne:
- Plašim se da, kad tako unapred najavljujemo provere znanja, podstičemo decu da kampanjski uče. Ovako, kad ne znaju kada ćete biti ocenjivani vi ih podstičete da uče i da se pripremaju za svaki čas. Deca iz škole izlaze funkcionalno nepismena. Možda i nije problem u programu i gradivu, možda je problem u tome što smo ih razmazili, a škole pretvorili u školice, umesto da to bude ozbiljna priprema za život i studije.
Predsednik Foruma srednjih stručnih škola Milorad Antić navodi da je ovo dodvoravanje roditeljima i đacima, kao i da se ukida autonomija nastavnika, koja je već dosta narušena.
Srbi, ČUVAJTE SE NOVE PREVARE! Ovako ćete prepoznati meso koje NE SMETE JESTI, dobro OTVORITE OČI
- Bez kvalitetnog znanja i praktične nastave nema ni dobrog đaka, ni majstora, ni gimnazijlca. Već smo u ogromnoj meri smanjili kriterijume ocenjivanja, recimo, za nešto za šta se pre 15 godina dobijala dvojka, danas se dobija petica.