PET ZEMALJA UKLJUČENO U ISTRAGU OKO INCIDENTA NA AERODROMU" NIKOLA TESLA": Crna kutija otkriva šta se zapravo dogodilo, EVO ŠTA JE DO SADA POZNATO
Razgovor pilota i tehničkog osoblja razotkriva misteriju incidenta na beogradskom aerodromu.
Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju vodi istragu o udesu putničkog aviona na aerodromu "Nikola Tesla" 18. februara.
BEZ DVOUMLJENJA: ErSrbija RASKINULA saradnju sa Maraton Erlajnsom
NA BATROVCIMA SE ČEKA I DO DESET SATI: Evo na kojim još graničnim prelazima se čeka više sati
NOVI DETALJI NESTANKA ANE KNEŽEVIĆ BACAJU SUMNJU NA MUŽA? Porodica srpske snajke tvrdi: "David je rasprodao deo zajedničke imovine"
SPREMITE SE! KOŠAVA TEK HVATA ZALET: Evo kada se očekuju NAJJAČI UDARI vetra!
U istragu je, osim Srbije, uključeno još pet zemalja. Direktor CINS-a Nebojša Petrović kaže da će na osnovu podataka sa crnih kutija, koje će biti poslate u SAD, dobiti kompletnu sliku.
Šta je do sada poznato?
U Beograd su ovih dana, povodom udesa aviona na letu "Er Srbije", stigle stručne ekipe iz Brazila i Grčke kako bi pomogle da se demontiraju crne kutije, koje snimaju razgovore pilota i tehničke komande. Malo je kompanija u svetu koje imaju opremu da očitaju te podatke, pa će crne kutije na analizu u Ameriku.
Direktor Centra za istraživanje nesreća Nebojša Petrović kaže da će na osnovu toga dobiti kompletnu sliku.
- Uz ono što smo imali na početku, uz informacije na licu mesta, kroz intervjue sa letačkom, kabinskom posadom i kontrolom letenja, i da to uparimo sa onim što je avion snimio o sebi i kako su piloti upravljali - dodaje Petrović.
Prema onome što je do sada poznato, uzrok nezgode je verovatno neadekvatna procena parametara za poletanje sa manje dužine nego što je planirano, navodi se u izveštaju ove institucije.
Osim vazdušnim, Centar za istraživanje nesreća bavi se vodnim i železničkim nezgodama, što je definisano Zakonom o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju iz 2015. godine, kada je Centar i osnovan.
Jasno je utvrđeno koje događaje i nesreće Centar može da istražuje, a propisano je i da istraga mora da se završi za godinu dana.
- Ono što centar radi, on istražuje sve te događaje, radi utvrđivanja uzroka koji su doveli do tog događaja ili nesreće, a izveštaj koji proizlazi kao rezultat našeg rada ima zadatak da smanji ili anulira mogućnost da se takve nesreće u budućnosti ponavljaju - objašnjava Petrović.
Iskustvo je važno, ali je teško pronaći stručnjake
U Centru rade iskusni saobraćajni i mašinski inženjeri. Takve stručnjake je teško pronaći u našoj zemlji, kažu upućeni.
Iskustvo je važno, jer nekad na terenu nema očevidaca, snimaka niti bilo koje druge informacije. Za svaku nesreću koju istražuju formiraju posebnu radnu grupu.
- Pored stručnjaka koji rade kao stalno zaposleni u Centru, mi imamo bazu podataka stručnjaka koji su spoljni saradnici, to je preko 60 stručnjaka iz raznoraznih institucija. Svaki pojedinačni slučaj je nova radna grupa koja je sastavljena shodno onome šta jeste glavna tematika - navodi Petrović.
Od početka godine Centar je angažovan u istraživanju te avionske nesreće, a 2023. godine vodili su ukupno osam istraga.
Nezgode su nešto učestalije u železničkom saobraćaju, a u najvećem broju slučajeva uzrok je ljudska greška.
Izvor: Srbija Danas/Kurir/M.A.