Registrujte broj telefona ili će vam ga ugasiti! Korisnici u Srbiji imaju još 3 meseca do kraja roka, Ministarstvo informisanja iznelo sve detalje
Prema Zakonu o elektronskim komunikacijama, u Srbiji će registracija pripejd brojeva biti obavezna. Svi koji već imaju pripejd karticu, moraće do 10. februara sledeće godine da registruju broj. U suprotnom, biće van funkcije.
Još nepuna tri meseca korisnici neregistrovanih pripejd brojeva biće njihovi vlasnici, ali nakon 10. februara 2025. bez registracije, ti brojevi biće aktivni još 90 dana i to samo za hitne pozive.
- Obavezna registracija pripejd brojeva je predviđena Zakonom o elektronskim komunikacijama, koji je usklađen sa evropskim kodom. Zakonom, koji je stupio na snagu 2023. godine, bilo je predviđeno da Ministarstvo donese pravilnik o tehničkim uslovima za registraciju pripejd brojeva - kaže Katarina Tomašević iz Ministarstva informisanja i telekomunikacija.
Prema njenim rečima, Ministarstvo je pravilnik doneo u februaru ove godine i ostavio duži vremenski period da bi svi korisnici pripejd broja mogli blagovremeno da se informišu i pripreme svoje tehnička rešenja i platforme za registraciju.
Ova obaveza odnosi se i na one koji su počeli da koriste uslugu pre početka primene ovog člana Zakona.
Registracija može da se završi za par minuta u poslovnicama operatera, ali i onlajn.
Šta je potrebno za registraciju
Za registraciju fizičkih lica potrebno je ime i prezime, pretplatnički broj i jedinstveni matični broj građana, evidencioni broj stranca, broj lične karte ili broj putne isprave, a za pravna lica naziv i matični broj pravnog lica i dodeljeni pretplatnički broj.
- Našim korisnicima smo dodatno olakšali registraciju pripejd broja putem našeg sajta i to svega traje par minuta. Korisnicima koji posete poslovnicu, naše kolege su tu da pomognu i olakšaju proces ako im je komplikovan - objašnjava Mirko Kojić iz Telekom Srbije.
Do sada se nije mnogo građana odazvalo ovom pozivu, a ukoliko tako ostane i do kraja godine, u poslovnicama očekuju gužve.
Prema podacima Regulatorne agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) do 31. decembra prošle godine u Srbiji je bilo 38,5 odsto pripejd, odnosno 61,5 odsto postpejd korisnika.
Srbija Danas/RTS