SMATSA unapredila sistem nadzora u vazdušnom prostoru implementacijom minimalne norme horizontalnog razdvajanja vazduhoplova od 3 nautičke milje
Кontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA doo), izvršila je implementaciju minimalne norme horizontalnog razdvajanja vazduhoplova od 3 NM (nautičke milje), u delu vazdušnog prostora unutar kruga od okvirno 60 NM od aerodroma Beograd/Nikola Tesla, vertikalno od 1500ft iznad terena do FL205.
Puštanjem u rad radarskih stanica Beograd i Besna kobila u martu ove godine su, pored značajnog unapređenja sistema nadzora u vazdušnom prostoru, poboljšane opšte performanse i redundansa radarskog sistema SMATSA doo i istovremeno ispunjeni standardi za smanjenje minimalne norme razdvajanja na sa dosadašnjih 5 na 3 nautičke milje,čime je obezbeđeno podizanje kapaciteta pripadajućeg prostora, uzimajući pri tom u obzir i scenarije u određenim degradiranim uslovima.
Uvođenjem minimalne norme horizontalnog razdvajanja od 3 NM postiže se skraćivanje putanje i vreme leta vazduhoplova, čime se obezbeđuje viši stepen ekspeditivnosti u uslovima permanentnog povećanja saobraćaja, uz veću efikasnost u obezbeđivanju kontinuiranog penjanja i snižavanja vazduhoplova, odnosno korišćenje optimalnih profila leta vazduhoplova u dolasku i odlasku ka/sa aerodroma Nikola Tesla Beograd i postižu značajna smanjenja potošnje goriva vazduhoplova i emisije CO2. Ujedno su obezbeđeni uslovi za smanjenje odstojanja uzastopnih vazduhoplova u segmentu završnog prilaženja, čime će se po povratku na operacije sa renovirane poletno-sletne staze (RWY 12L/30R), maksimalno iskoristiti kapacitet iste.
Smanjenjem minimalne norme horizontalnog razdvajanja vazduhoplova na 3 NM unapređen je kvalitet usluga kontrole letenja u završnoj kontrolisanoj oblasti – TMA Beograd i stvoreni uslovi za dalja tehnološka i operativna unapređenja planiranim uvođenjem radarskog servisa u okviru Aerodromske kontrole Beograd, čime će se nastavlja modernizacija sistema u cilju unapređenja bezbednosti i poboljšanja kvaliteta pruženih usluga.