Srbija dobija još 318 km glavnih saobraćajnica! Evo kada počinje gradnja tri nova puta prvog reda!
Budžet države sve veći, otkriveno šta nas sve očekuje u narednom periodu
Počinju radovi na obilaznici oko Kragujevca, zatim izgradnja autoputa Beograd - Zrenjanin - Novi Sad, ali i "smajli", odnosno "Osmeh Vojvodine", najavio je ministar finansija Siniša Mali.
Vesić: Obnovljeni "Sarajevski most", na ulazu u Grdeličku klisru, pušten u saobraćaj
Vesić u Baču: Ove godine u Bač uloženo više od dva miliona evra, gradićemo i put prema Odžacima
"U RASINSKOM OKRUGU DODELJENO JE 50 KUĆA" Krkobabić saopštio lepu vest za mlade koji žele da se osamostale
U narednih deset dana u Srbiji kreće izgradnja još tri nove saobraćajnice - obilaznica oko Kragujevca, "Osmeh Vojvodine", kao i autoput Beograd - Zrenjanin - Novi Sad. Tako će Srbija, kada ovi projekti budu završeni, dobiti još 318 kilometara novih puteva.
O novim planovima za gradnju autoputeva i brzih saobraćajnica govorio je potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali, koji je najavio "tri lepe vesti za građane Srbije".
-Još tri lepe vesti za građane Srbije kada je izgradnja autoputeva u pitanju. Mi trenutno gradimo ukupno osam brzih saobraćajnica i autoputeva u Srbiji. Još tri počinjemo u narednih deset dana. Počinju radovi na obilaznici oko Kragujevca, zatim izgradnja autoputa Beograd - Zrenjanin - Novi Sad, ali i "smajli" ili, kako ga mi zovemo, "Osmeh Vojvodine", od Bačkog Brega preko Sombora pa sve do Kikinde i Nakova - rekao je ministar Mali
On je podsetio da je deonica Moravskog koridora Makrešane-Koševi na autoputu od Pojata do Preljine (E761) puštena u četvrtak u saobraćaj i dodao da je Moravski koridor od velikog značaja za sve građane Srbije.
- Ovo je novih 11 kilometara Moravskog koridora. U naredne dve godine ceo Moravski koridor će biti završen i spajaće koridor 10 i 11. To je potpuno digitalizovan autoput. Ovo je veoma važna vest za naše građane i još jedna potvrda da ne odustajemo ni od jedne investicije - autoputeva, pruga, škola, bolnica - rekao je Mali.
Obilaznica oko Kragujevca
Severna obilaznica oko Kragujevca planirana je kao trasa dužine od oko 22,2 kilometra, koja prelazi preko naselja: Cvetojevac, Novi Milanovac, Opornica, Poskurice, Divostin. Ugovor za izgradnju vredan je 265,2 miliona evra. Prva faza obuhvatiće gradnju obilaznice u dužini od pet kilometara. Trasa buduće brze saobraćajnice pružaće se po brdovitom terenu, a biće projektovana za brzinu do 100 kilometara na sat.
"Osmeh Vojvodine"
Saobraćajnica Bački Breg - Sombor - Kikinda, sa produžetkom do Srpske Crnje, biće duga 186 kilometara. Ugovor je potpisan sa kompanijom "China Construction Eighth Engineering Division Corp., Ltd", koja prvi put radi u Srbiji.
- To će biti veoma važna saobraćajnica, koja će povezivati ne samo sever Srbije već i Mađarsku i Rumuniju, zbog čega očekujemo da bude veoma prometna - rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Ministar je istakao da su za prvih 5,5 kilometara već izdate građevinske dozvole.
Autoput do Novog Sada
U Kini je nedavno naša delegacija potpisala ugovor o izgradnji autoputa između Beograda, Zrenjanina i Novog Sada, koji će biti dug 110 kilometara, a čije se projektovanje završava i očekuje se da radovi počnu uskoro.
- Novi Sad će se tako povezati na treći autoput, čime će dobiti odličnu saobraćajnu povezanost - podvukao je ministar Goran Vesić, dodajući da ove dve saobraćajnice znače da će se Banat, koji je, kako je naveo, bio zapostavljen, sada saobraćajno povezati.
Građanima 9,4 milijarde
Ministar finansija je naglasio da Srbija ima pet milijardi evra na računu i osvrnuo se na pomoći države.
- Mi, kao što znate, pomažemo kontinuirano naše građane i 9,4 milijarde je izdvojeno za pomoć. Nismo stali sa investicijama. Ove godine ćemo imati rast BDP-a 2,5 odsto - rekao je Mali.
Ministar je rekao da je predsednikova ideja da se pomogne srednjoškolcima realizovana.
- Do kraja nedelje svaki srednjoškolac će dobiti 10.000 dinara. Na današnji dan 22 lokalne samouprave su isplatile novac srednjoškolcima - rekao je Mali.
Vrednost oba ugovora iznosi između 3,5 i četiri milijarde evra, zavisno od cene deonica, koje će se posebno ugovarati, a pedeset odsto svih radova radiće domaće kompanije.