Prelazak preko pruge opasniji nego što mislimo: Još dva života su zato tragično ugašena
Celo selo se Ćukovac okupilo se juče na sahrani Saše i Marjana, kako bi ih ispratili na večni počinak
Stradanje Saše Stojanovića (42) i Marjana Dimitrijevića (42), koji su poginuli kada je na njihov auto naleteo teretni voz na pruzi kod Vranjske Banje, samo je poslednja u nizu nesreća na pružnim prelazima u Srbiji.
Pročitajte i:
Sudari vozova i drumskih vozila na našim putevima nisu retkost, a na svaki incident koji dospe do medija dolazi na stotinu za dlaku izbegnutih tragedija!
U strahovitom sudaru nesrećni muškarci iz okoline Vranja poginuli su na licu mesta, dok je lokomotiva vukla automobil nekoliko stotina metara dok nije iskočila iz šina. Ovim se broj žrtava na pružnim prelazima u poslednjih šest godina popeo na 35.
Na 5.500 kilometara srpskih pruga ima 2.138 prelaza, rampe postoje na 502 mesta, a ostali su obezbeđeni propisanom signalizacijom. U prevodu, to znači da ima 1.636 pružnih prelaza bez zaštitne rampe, a postavljanje samo jedne košta i između 100.000 i 200.000 evra.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da im građani često prijavljuju pružne prelaze sa neispravnom signalizacijom, što je nedopustivo.
Nesreće se dešavaju i zbog loše signalizacije, ali i zbog apsolutno apsurnih situacija, gde ljudi kradu žice koje uključuje uređaje za signalizaciju.
Iz slučajeva na kojima je veštačio stručnjak za saobraćaj Milan Božović navodi da postoji više faktora koji mogu da dovedu do nesreće.
- Ili nema dobre signalizacije, ili je rampa pokvarena, ili nema trougla preglednosti koji je veoma važan. Ali ima i vozača i pešaka koji ne poštuju signalizaciju, pa pokušavaju da prođu čak i kada su branici spušteni! Šta ih je nateralo na to nikada nećemo saznati, jer su to nesreće sa uglavnom smrtnim ishodom – kazao je Božović.