TITEL BIO PRETOVAREN? Teretni brod sa tovarom potonuo na pristaništu Luke Beograd
Brod je napravljen u Mađarskoj i registrovan za nosivost od 890 tona
U Luci "Beograd", na pristaništu broj dva, u sredu ujutro oko šest časova, potonuo je samohodni teretnjak "Titel". Na sreću, dva člana posade su na vreme napustila polovilo, tako da nije bilo žrtava. "Titel" je trebalo da isplovi u ranim jutarnjim satima i krene ka Bugarskoj. Zvanični uzroci nezgode još nisu poznati ali je, najverovatnije, brod bio pretovaren.
MAJKA NASTRADALOG MUŠKARCA U JERKOVIĆU NEUTEŠNA: Pa samo zbog Vedrana sam i živela - kakav to čovek puca u invalida?
TEŠKA NESREĆA U BATAJNICI! Muškarac automobilom sleteo sa puta i poginuo na licu mesta
TEŽAK UDES KOD NOVOG PAZARA: Sudarilo se više automobila, ima više povređenih
Prema rečima kapetana Milivoja Šujdovića, iz Udruženja profesionalnih lađara Srbije, utovar je završen u utorak uveče i brod je bio spreman da krene. Međutim, posada je primetila da voda prodire unutra. Odmah su reagovali, uključili pumpe i pokušali da izbave plovilo. Međutim, to nije bilo moguće i brod je potonuo za samo nekoliko minuta.
- Posada je na vreme napustila brod tako da je izbegnuta tragedija - kaže Šujdović. - Plovio je zajedno sa teretnjakom "Tarin 6", kome se ništa nije desilo. Na "Titelu", koji je napravljen u Mađarskoj i registrovan za nosivost od 890 tona, bio je tovar od 1.010 tona gline. Po broju potonuća i plovidbenih nezgoda smo prvi u Evropi i među vodećim zemljama na svetu.
Dve nesreće tokom oktobra
Teretna barža "Gavana", udarila je 12. oktobra u brod "Vidra", kod Apatina. Pet dana ranije, teretni brod sa dve velike barke naleteo je na pristanište za čamce na Tisi i uništio konstrukciju male marine.
Najteža nesreća dogodila se 3. novembra, pre četiri godine. Samohodni teretnjak preduzeća "Ivan Milutinović" "Beograd 10" je potonuo na smederevskom sidrištu u ranim jutarnjim satima, a dva člana posade su izgubila život - zapovednik broda Milan Brzaković, koji se zvanično vodi kao nestao i mašinista Nikola Kosovac, čije telo je pronađeno.
Kako ističe Šujdović, u poslednje dve godine je, na teritoriji Srbije, potonulo čak osam brodova, a unazad dva meseca smo imali čak tri brodske havarije, odnosno, sudara sa ogromnim materijalnim štetama.
- Da je situacija zabrinjavajuća svedoči i činjenica da ni jedan potonuli objekat nije izvađen, niti adekvatno obeležen. Državni organi zaduženi za bezbednost plovidbe jednostavno ne mogu da reše probleme na adekvatan način. Recimo, brod "Salajka" koji je potonuo prošle godine kod Ade Huje nije izvađen, kao ni plovni bager "Piva" koji je potonuo ove godine - zaključio je kapetan Šujdović.
Šujdović navodi primer plovila "Beograd 10", koje je potonulo dva dana posle pregleda i dobijenog "zelenog svetla" za plovidbu od Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu i pita se kako je to moguće.