SMER KOJI JE IŠKOLOVAO VIŠE OD TRI HILJADE INŽENJERA ZA PONOS: Katedra za vazduhoplovstvo proslavila 90 godina postojanja
Dekan Mašinskog fakulteta Vladimir Popović izjavio je da je ta katedra jedna od elitnih na tom fakultetu, ističući da su uvek najbolji studenti upisivali vazduhoplovstvo i da će tu tradiciju nastaviti da neguju.
Katedra za vazduhoplovstvo Mašinskog fakulteta u Beogradu održala je sinoć svečanu akademiju povodom obeležavanja 90 godina postojanja.
VUČIĆ SE SASTAO PREDSEDNIKOM NARODNE SKUPŠTINE TURSKE: Šentop preneo pozdrave od Erdogana (FOTO)
Savezništvo bez barijera: "Otvoreni Balkan" - ideja prosperiteta i bolje budućnosti Srbije, Albanije i Severne Makedonije
DAN PUN OBAVEZA: Predsednik Vučić danas na važnim sastancima
Dekan Mašinskog fakulteta Vladimir Popović izjavio je da je ta katedra jedna od elitnih na tom fakultetu, ističući da su uvek najbolji studenti upisivali vazduhoplovstvo i da će tu tradiciju nastaviti da neguju.
- Katedra za vazduhoplovstvo ima izuzetan značaj za nas jer pokazuje da nismo počeli juče, već da imamo dugu tradiciju, imamo prošlost, siguran sam da imamo i budućnost - rekao je Popović.
On je dodao da Srbija ima tradiciju u avio-industriji koja se danas manifestuje na jedan drugi način.
Promenila su se vremena i veliki sistemi su nestali, ali i dalje ima prostora za proizvodnju određenih vrsta vazduhoplova i komponenti i u Srbiji, naveo je Popović.
On smatra da Srbija svoju šansu može da traži u onome što se ne pravi serijski.
- Svakako ne možemo da pravimo velike putničke avione, pa ni borbene avione, ali možemo letelice koje služe za specifične namene - dronove i druge bespilotne letelice, kompozitne materijale, čak i motore. Jako je dobro što je u Srbiju došao MTU. To pokazuje stepen poverenja ne samo u državu, već i u školstvo koje može da im da odgovarajući kadar - poručio je dekan Mašinskog fakulteta.
Šef katedre za vazduhoplovstvo Mašinskog fakulteta Ivan Kostić ističe da se vazduhoplovna nauka na beogradskom Univerzitetu proučavala i pre osnivanja katedre, a prvi predmet uveden je 1919.
- Do danas katedra je iškolovala 3.032 mašinska inženjera vazduhoplovstva, od čega 130 doktora nauka, 230 magistara tehničkih nauka, 260 master inženjera vazduhoplovstva i informacionih tehnologija - nabraja Kostić i dodaje da na katedri postoje dva smera, za vazduhoplovstvo i informacione tehnologije.
On kaže da se ove godine se na katedru za vazduhoplovstvo upisalo 50 studenata, od toga 29 na vazduhoplovstvo, a 21 na informacione tehnologije, odnosno nešto više od 15 odsto od upisanih studenata, što je, kako je dodao, impozantna cifra, pošto postoji 25 katedri na fakultetu.
- Naši inženjeri vrlo brzo dolaze do posla, imamo jako ozbiljnu letnju praksu i oni ponude za posao dobijaju i pre nego što završe fakultet. Oni koji se odluče za posao u inostranstvu bez problema dobijaju posao u kompanijama kao što su Erbas i Boing i drugim vrhunskim kompanijama, a mnogi naši svršeni studenti danas su predavači na uglednim svetskim univerzitetima - navodi Kostić.
On ističe da udruženje studenata sa te katedre "Beoavia" već drugu godinu zaredom osvaja treće mesto na uglednom međunarodnom takmičenju za svoje projekte.
U holu fakulteta priređena je izložba avionskih motora.
Tu su se mogli videti motori nemačkog lovca iz Drugog svetskog rata "meseršmit 2" pa i oni najsavremeniji iz MIG-29, kao i iz oborenih aviona tokom NATO agresije na SRJ - F16 i "nevidljivog" F117.
Prikazana su i dva mlazna motora domaće proizvodnje, koji se koriste za pogon agregata i za bespilotne letelice za dejstva na ciljeve do 100 kilometara.