"MOŽE DA LETI HILJADU GODINA, AKO JE STRUČNO ODRŽAVAN" General Biblija istakao da pad aviona nije redak slučaj
Avioni imaju svoje sate leta, i u odnosu na to daje mu se dozvola.
Povodom stravične nesreće u selu Brasina, kada se srušio Mig-21 Vojske Srbije, general i bivši test pilot Miga 21 Branko Bilbija kaže da ovakvi događaji nisu baš retki i koji se na žalost dešavaju.
SRAMNA OBJAVA NA TVITERU: Akademik Teodorović poželeo smrt Vučiću i uvredio mrtve pilote (FOTO)
UPRKOS MEDIJIMA KOJE KONTROLIŠE NIJE POBEDIO: "Večiti gubitnici i dalje krše Zakon, odlaganjem trećeg kruga"
VUČIĆ: Srbija dobila na značaju posle sastanka u Vašingtonu, sada je naša zemlja uspešnija i važnija nego ranije
- Niti su ljudi savršeniniti je tehnika savršena. Tragedija je velika, a mi nemamo mnogo pilota. Poginuli su nečiji očevi, braća, ovo je veliki gubitak i za njihove porodice i za vojsku - rekao je general i dodao:
- Pravila su jasna, avion mora da bude tehnički ispravan, i da za to garantuje onaj koji ga je proizveo, ili radionica i mehaničar koji ga je zadužio. Avioni imaju svoje sate leta, i u odnosu na to daje mu se dozvola. O tome vode računa jedinice u kojoj je avionu upotrebi. Mehaničar mora da pokaže knjižicu da je avion ispravan, pre ulaska pilota u aparat. Pilot izvrši pretpoletni pregled, potpiše knjižicu i poleće.
- Ne. Zato što je nivo i kvaliteta održavanja osnovni parametar na osnovu koga se daje dozvola da avion leti. Može da bude "hiljadu" godina star, može da leti ako je dobro i stručno održavan. Mig 21 može da bude star, ali da se kvalitetno održava i da se neprekidno vodi računa. Međutim, vi nikad ne znate da li će i najnovje stredstvo izneveriti. To se događa. Ali čini mi se da ovog puta to nije slučaj, već da u ovom slučaju, mislim da tehnika nije prevashodno uticala na ovaj događaj - kazao je Bilbija.
- Avion može da leti u povoljnim meteo uslovima, u nepovoljnim ne može. Ne treba ni pokušavati, kad je jak vetar, slaba vidljivost - rekao je Bilbija.
- Mig 21 je upotrebljavanu najvećem broju zemalja na svetu. Još uvek negde leti, do nedavno je modernizovan bio u službi u Izraelu. Taj avion je za drugu polovinu 20. veka bio jedan od dominantnih letelica. Ali i njegovo vreme je prošlo, ali ako se dobro održava, on i danas može da leti - zaključio je Bilbija.
- Nije lovcu zabranjeno da leti nisko, pitanje je šta je danas bio zadatak pilota. Ja ne znam detalje, ne bih se upuštao u škakljive definicije šta se desilo, nadam se da će strušna komisija ispitati šta se dogodilo, na koji način, i da će izveštaj biti kvalitetan i dostupan javnosti. Ti izveštaji se ne objavljuju u potpunosti, nego samo delovi, to su izveštaji i do 1 000 stranica. Objavljuje se zaključak i javnost može da stekne pravilnu sliku. Istrage traju u zavisnosti koliko se prikupi detalja, i dokumentacije, može da traje 15 dana ali i šest meseci - kaže on.
General dalje dodaje da o istrazi odlučuje komisija u kojoj je komandant vazduhoplovstva, i da ona može da uključi razne stručnjake.
Na pitanje kako objašnjavate da se jedan pilot katapultirao tokom nesreće, a drugi nije Bilbija ističe "da na Migu 21 ne može da se katapultira samo jedan pilot, i da ne veruje da je došlo do takve situacije, nego je možda jednom uspelo a drugom nije, da je možda jednom sedište odradilo pre nego drugom".