VELIKA PLANA UVODI RED U STAMBENU GRADNJU: Privremeni organ doneo važne odluke
Velika Plana staje na put nekontrolisanoj stambenoj izgradnji.
Od danas u Velikoj Plani neće biti moguće graditi stambene zgrade za kolektivno stanovanje na građevinskim parcelama čija je površina manja od šest ari.
To je jedna od nekoliko novih odredbi predviđenih izmenama Plana generalne regulacije naseljenog mesta Velika Plana koje je usvojio Privremeni organ opštine Velika Plana, a koje su danas stupile na snagu.
Do sada nije postojalo nikakvo ograničenje pa su pojedini investitori zgrade sa stanovima gradili i na parcelama manjim od pet ari, što je praktično dovelo do divlje gradnje i ruženja izgleda grada.
Privremeni opštinski organ smatra da će određivanje minimalne površine građevinske parcele imati više pozitivnih efgekata. Pre svega, smanjiće se broj stambenih zgrada u centru grada. Naime, većina privatnih parcela u užem gradskom području manja je od šest ari pa će investitori koji budu želeli da grade ubuduće morati da spajaju dve susedne parcele.
To će stvoriti uslove da oko zgrada ostane više prostora za parkiranje i zelenilo.
Nekontrolisana stambena izgradnja stvorila je i sve veći problem sa kanalizacijom, jer postojeća mreža sve teže može da primi sve otpadne vode.
Privremeni organ je odlučio i da na svakoj parceli na kojoj bude izgrađena stambena zgrada sa stanovima najmanje 20 odsto zemljišta mora da bude zelena površina, odnosno trava, drveće i rastinje.
Ubuduće u Velikoj Plani neće biti moguće praviti zgrade više od osam spratova.
Podsećamo, Skupština opštine Velika Plana je pre dve godine usvojila značajne izmene o minimumu broja parking mesta koji stambena zgrada mora da ima.
Po toj odluci, svaka zgrada treba da ima najmanje po jedno parking mesto za svaki stan i najmanje jedno parking mesto na svakih 70 metara poslovnog prostora.
Dozvoljeno je da zgradi nedostaje 20 odsto parking mesta, što znači da je dozvoljeno da sagraditi zgradu sa 20 stanova i 16 parking mesta. Ali uz uslov da investitor u budžet Opštine uplati 32.000 evra, odnosno oko osam hiljada evra za svako nedostajuće parking mesto.
Od stupanja na snagu te odluke, samo za jednu stambenu zgradu investitor je u budžet lokalne samouprave uplatio 54.000 evra.
Pre nego što je Skupština opštine donela ovu odluku, investitori su za nedostajuće parking mesto plaćali simboličnih 300 evra.