KAKO JE TASOVAC GOVORIO O KORONI? Direktor Beogradske filharmonije otkrio šta je ključna posledica pandemije
Ivan Tasovac (55), direktor Beogradske filharmonije, preminuo je večeras u svom domu u Beogradu oko 21 sat, nakon što mu je iznenada pozlilo. Ekipa Hitne pomoći pokušala je reanimaciju.
- Ne postoji problem koji ne može biti i izazov, a kriza prilika za odličnu šansu. To nas ne svrstava u oportuniste ako imamo pred sobom jasnu viziju, kao što je filharmonijska, da povezuje i bude tačka susreta svih, bez obzira na okolnosti i različitosti u generacijskom, sociološkom, geografskom i svakom drugom smislu. Još jednom se ispostavilo da je gospodin Čerčil i te kako znao šta priča kada je savetovao da se nikad ne propušta dobra kriza - govorio je Tasovac.
Ovako je, u razgovoru za "Novosti", Ivan Tasovac dugogodišnji direktor Beogradske filharmonije, 2020. godine ocenio neuobičajenu koncertno-filharmonijsku sezonu u doba epidemije virusa korona.
Na pitanje šta je ključna posledica pandemije i "nove normalnosti" po muzičku umetnost i očekuje li da će se stvari vratiti "na staro", ili će u budućnosti izgledati drugačije, iskusni menadžer u kulturi veruje u krajnji rezultat koji proizlazi iz obe normalnosti.
"NOVA NORMALNOST!"
Koncerti bez publike, kao jedna od praksi koje smo viđali, uspostavljaju nove paradigme, u krajnjem ishodu potpuno besmislene i neodržive. Ali, s druge strane, digitalni "kik" koji smo svi dobili, ubrzao je ne samo proizvodnju drugačijeg sadržaja, već i doveo do toga da ga publika naprasno prihvati, što ranije nije bio slučaj, pogotovo kada su u pitanju starije generacije. Istovremeno, "nova normalnost" i alati kojima se u njoj služimo, direktno nas približavaju digitalnoj generaciji koja ne poznaje svet bez ekrana, i do koje ne bismo mogli da dođemo "tradicionalnim" putem - pričao je Tasovac.
Vaša kreativnost i inovativnost našla se pred novim izazovima kojima ste i te kako uspeli da odgovorite, između ostalog i projektom "Muzika svuda" - kroz koji su vaši muzičari uspeli da se, i fizički, približe ljudima dovodeći muziku na najneočekivanija mesta?
"Muzika svuda" je koncept naslonjen na ideju - ako ne možete svi u Beogradsku filharmoniju, doći ćemo mi tamo gde ste vi. Ovo je pravi primer filharmonijske misije u približavanju klasične muzike ljudima i širenju njene publike na prirodan, što bi digitalci rekli "organski", način. Kada vašu muziku čuje više od 250.000 ljudi dok se voze u, recimo CarGo vozilima, ili kada se nekoliko sati muzike dnevno sluša u više od 200 različitih poslovnica i isto toliko prodavnica širom Srbije, dolazite i do onih kojima ranije to nije bio izbor, dok im otkrivate svoj svet na drugačiji način. "Muzika svuda" potpuno redefiniše pojam koncertnog prostora, ali ne radi se samo o slušanju muzike, već o osećaju posebnosti koje nam to iskustvo daje. Gotovo banalne dnevne aktivnosti postaju odjednom drugačije i specijalne kao što je to odlazak na koncert. Svi ovi koraci nas približavaju stvaranju platforme za digitalnu koncertnu dvoranu, što nam je naredno u planu.