OČEKIVANI RASPLET U AFERI "SMATSA": Milov brat ojadio Srbiju za 6.500.000 evra!
Crna Gora je krajem 2019. godine donela zakon kojim je predvidela da preuzme dugove kompanije "Montenegro erlajns"
Brat od ujaka Mila Đukanovića i sin doskorašnjeg crnogorskog premijera Duška Markovića ojadili su Srbiju za najmanje 6,5 miliona evra. I to iz Beograda, s obzirom na to da pomenuti tandem radi u Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA), u kojoj Srbija ima 92 odsto vlasništva, a Crna Gora osam odsto.
KO JE UGROZIO VUČIĆEVU BEZBEDNOST? Isplivala lista imena saslušanih zbog prisluškivanja predsednika i njegove porodice
BAJDEN JE BIO IMPRESIONIRAN DEČANIMA: Otac Sava objavio fotografije posete američkog predsednika srpskoj svetinji (FOTO)
Oglasilo se Ministarstvo odbrane povodom neistina i manipulacija o vakcinaciji vojske
Pomenuti milioni odnose se na dug koji crnogorska avio-kompanija "Montenegro erlajns" (odnedavno u stečaju) ima prema SMATSA i sada ga je nemoguće naplatiti. Kao što su mediji već pisali, Lazo Maksimović (Milov brat) i Predrag Marković (Duškov sin) krivci su što taj dug nije na vreme naplaćen.
Laž do laži
Ne tako davno, u junu prošle godine, kada su mediji pokrenuli ovu temu, Maksimović, inače zamenik direktora SMATSA, tvrdio je da će crnogorska vlada preuzeti dug "Montenegro erlajnsa", vadeći se da to već nije urađeno zbog koronavirusa i nemogućnosti putovanja i sastanaka, ali da će se "čim se otvore granice i malo krene saobraćaj, o tome dogovoriti".
U međuvremenu, granice su se uveliko otvorile, a saobraćaj je krenuo punim intenzitetom, ali od sporazuma koji je kao gotovu stvar najavio Lazo nije bilo ništa.
Sada, kada je ova tema ponovo u žiži, Maksimović je obrnuo ploču.
- "Montenegro erlajns" duguje SMATSA oko 6,5 miliona evra za troškove preletanja aviona. Taj dug nije od juče, već je nastajao godinama - priznao je Maksimović.
Mogli da plene
Maksimović, međutim, nije objasnio zašto dug nije naplaćen prinudnim putem, nudeći prilično nemušto objašnjenje:
- Crna Gora je krajem 2019. godine donela zakon kojim je predvidela da preuzme dugove kompanije "Montenegro erlajns", između ostalih, i dug prema SMATSA. Ona je tada zakonom preuzela dugove, ali ne znam da li će to biti ispoštovano zato što je Agencija za zaštitu konkurencije u Crnoj Gori onemogućila sprovođenje tog zakona. Kako će se dalje rešavati, da li kroz stečaj ili na neki drugi način, mi to ne znamo.
"Zaboravio" je, međutim, Maksimović ne samo šta je pričao u junu već i činjenicu da je od kraja 2019. prošlo 13 meseci i da je za to vreme moglo svašta da se preduzme da se makar deo duga naplati. Podsetimo, širom sveta su mnogobrojni slučajevi da se avio-kompanijama koje duguju čak i zaplenjuju avioni.
U družini milogoraca unutar SMATSA značajan igrač bio je i Nikola Vukićević, koji je bio generalni direktor direktorata za budžet u ministarstvu finansija Crne Gore, predsednik odbora direktora "Montenegro erlajnsa" i član skupštine SMATSA ispred Crne Gore. Obavljao je, dakle, bitne funkcije i na strani poverioca i na strani dužnika, što je klasičan sukob interesa. Na to, međutim, nikada niko nije reagovao.