SRBIJA SE RAZVIJA BRŽE NEGO IKADA: Ovo su najznačajniji projekti za budućnost naše zemlje
"Beograd na vodi" važi za najveće gradilište u regionu.
Zahvaljujući sigurnim državnim finansijama, Srbija može da ulaže, da se razvija i napreduje, a građani svedoče otvaranju novih fabrika, izgradnji objekata kulture, velikim građevinskim poduhvatima i ekspanziji u izgradnji saobraćajnica.
Predstavljamo vam najznačajnije projekte za razvoj i preporod Srbije.
Brza pruga do Budimpešte
Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd– Budimpešta, puštena je u saobraćaj, a brzim vozom nazvanim "Soko" od prestonice do Novog Sada stiže se za svega tridesetak minuta. U toku su radovi na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužini od 108,2 kilometra. Ti radovi su počeli u novembru prošle godine, a trebalo bi da budu završeni za tri godine.
Kada kompletan projekat bude završen, iz Beograda do Budimpešte stizaće se za dva sata i 40 minuta. To je jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative "Pojas i put", dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske. Izgradnja pruge Beograd–Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.
Beograd na vodi
"Beograd na vodi" važi za najveće gradilište u regionu, na kome trenutno radi više od 2.300 radnika. Reč je o projektu koji je potpuno promenio jedan veliki deo grada Beograda, koji je pozicionirao srpsku prestonicu na mapu prestižnih evropskih lokacija i pokrenuo građevinsku industriju.
Ugovor o realizaciji projekta na desnoj obali Save u centru grada, u vrednosti oko 3,5 milijardi evra, potpisali su aprila 2015. godine predstavnici Vlade Srbije i kompanije "Igl hils" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Vlada Srbije je vlasnik 32 odsto preduzeća "Beograd na vodi", dok preostali udeo u vlasništvu ima kompanija "Igl hils".
Ugovorom su predviđena zajednička ulaganja na lokaciji od oko 177 hektara, gde će biti nekoliko stambenih zgrada i hotela, tržni centar i Kula "Beograd", visoka 168 metara, koja ujedno predstavlja centralni deo ovog projekta.
Moravski koridor
Kada je 15. decembra 2019. počela izgradnja Moravskog koridora, naglašeno je da će ova magistrala biti "srce centralne Srbije". Intenzivno se radi na više lokacija. Recimo, na deonici budućeg Moravskog koridora, značajnog putnog pravca od Kraljeva ka Čačku, dugog 30,66 kilometara, biće izgrađeno 15 mostova. Samo na ovoj kompleksnoj deonici radi oko 500 ljudi.
Moravski koridor ukupne dužine 112 kilometara povezaće pola miliona žitelja većih gradova tog dela Srbije. Od Kruševca, preko Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva do Čačka ima oko 25.000 kompanija i preduzeća.
Moderna saobraćajnica koja će povezati Koridor 10 i auto-put "Miloš Veliki" ispunjava najviše standarde u građevinarstvu, telekomunikacijama i bezbednosti saobraćaja. Duž čitave trase planirana je izgradnja podzemnih kablovskih vodova radi brze i pouzdane razmene informacija, boljeg i komfornijeg korišćenja auto-puta.
Filharmonija
Beogradska filharmonija konačno će dobiti dom, a vrednost investicije iznosi 120 miliona evra. Londonski arhitektonski studio "Amande Levit", koji je pobedio na međunarodnom konkursu, radiće na dugočekanom projektu, koji je u oblasti kulture najveći u Srbiji i regionu i jedan od najvećih u Evropi.
Sa više prostorija za izvođenje, održavanje proba i kreativni rad, uključujući simfonijsku koncertnu salu sa 1.600 mesta, koncertna dvorana Beogradske filharmonije biće smeštena pored Palate Srbija
Podsetimo, dugogodišnji direktor Beogradske filharmonije Ivan Tasovac započeo je rad na ideji nove koncertne dvorane Beogradske filharmonije pre više od jedne decenije, smatrajući je neophodnom ne samo za dalji napredak vodećeg orkestra u regionu već i novim simbolom Beograda i Srbije.
Fabrike
Dva nemačka giganta, svako u svojoj sferi, osvanuće tokom ove godine na tlu Srbije – jedna fabrika u Kragujevcu, a druga u Valjevu.
Nemačka porodična kompanija "Vaker Nojzon" započela je krajem februara radove na gradnji svog pogona u najvećem gradu Šumadije. Više od hiljadu radnika naći će zaposlenje u fabrici u koju je uloženo 23 miliona evra, a koja se bavi proizvodnjom građevinskih mašina i mašinske opreme. Prostiraće se na više od 20.000 metara kvadratnih, a planirano je da proizvodnja u novom pogonu počne u oktobru ove godine.
Valjevo je od marta postalo gradilište poznate nemačke kompanije "Bicerba", koja već 150 godina proizvodi vage za merenje. U fabrici će biti zaposleno skoro 400 radnika, a početak rada očekuje se u poslednjem kvartalu ove godine.
Investicija vredna više od 33 miliona evra, koja se prostire na 11.000 kvadrata, imaće izgrađene administrativne, montažne i logističke delove objekta.