Titov BROD DUHOVA misteriozno luta okeanima, plovio je ka Evropi, a onda su ga videli na drugom kraju sveta
Jugoslovenski "Leteći Holanđanin"
Pre nekoliko dana, na obalama Japana, pronađen je brod sa osam kostura, pravi "brod duhova". Drveni čamac, dug sedam metara, otkriven je u nedelju na plaži u blizini grada Oga, u japanskoj prefekturi Akita. Na njemu nije bilo nikakvih uređaja za navigaciju, a nedostajao mu je i jedan propeler.
Pročitajte i:
- NAJVEĆA TAJNA RASPADA SFRJ: Evropska trojka 1990. donosi MILIJARDE, a na drugoj strani stola bili su Milošević, Tuđman i Izetbegović...
- Da li je Hitlerovo tajno društvo ubijalo po Beogradu i znate li da je kralj Aleksandar bio član DALEKO MOĆNIJE ORGANIZACIJE
- Kako je pad Berlinskog zida promenio sudbinu Srbije: Od Evrope bez granica do ŽIČANE OGRADE
Nasukani brodovi su česta pojava na obalama "Zemlje izlazećeg Sunca", ali ovako nešto se čak ni tamo nije viđalo. Spekuliše se da je nesrećna posada skončala u očajničkom pokušaju bekstva iz Severne Koreje, ali pravo poreklo ovog broda, još uvek nije utvrđeno.
Priče o misterioznim avetinjskim brodovima nisu nešto što je karakteristično za naše prostore. Međutim, malo ljudi zna da je i Jugoslavija imala brod "Ljubov Orlova" koji je prerastao u mit i postao domaći "brod duhova".
Stari jugoslovenski kruzer koji je građen još u vreme Titove vladavine lutao je izgubljen prostranstvima Atlantskog okeana sve dok nije primećen u blizini irske obale. Nakon toga gubi mu se svaki trag.
Međutim, sve do nedavno spekulisalo se o nečemu što je izazivalo nevericu u čitavom svet. Da je naš "brod duhova" nasukan na obali Kalifornije, što je gotovo nemoguće i celoj priči daje veo misterije.
Od slave do avetinjskog broda
Nazvan po ruskoj glumici, brod, "MV Ljubov Orlova" građen je 1974. godine u tadašnjoj SFRJ, u brodogradilištu Kraljevica, kao prvi iz serije osam kruzera "Marija Jermolova". Projekat je bio deo ugovora SSSR i Jugoslavije s ciljem spasavanja jugoslovenske brodogradnje.
Plovilo je dugačko dvadeset metara i teško skoro 4.000 tona sa ojačanim trupom i pravljeno je za plovidbu ledenim morima, pa je korišćeno čak i u ekspedicijama na Antarktik. Brod je mogao da preveze 110 putnika i članova posade.
Prilika koja se ne propušta: Ako ste štedeli u SFRJ čekaju vas dobre vesti
Brod je sve do 1996. godine bio u sastavu ruske "Dalekoistočne pomorske trgovačke kompanije (FESCO)". Zatim je prodat kompaniji sa Malte koja ga renovira 2002. godine i potom koristi za ekspedicije na Arktik i Antarktik.
Malteška kompanija propada 2010. a brod ostaje napušten u kanadskoj luci Sent Džon, u Njufaundlendu.
Pokrajinske vlasti Njufaundlenda prodale su ga 2012. u staro gvožđe Dominikanskoj Republici, ali brod je izbegao sudbinu da bude isečen na sitnu gvožđuriju. Na putu ka svom poslednjem odredištu, početkom 2013. godine, upao je u veliku oluju i otkinuo se sa lanaca kojima je vučen.
Ubrzo, zabrinuti za izvlačenje nafte i plina na tom području, Kanađani šalju specijalni brod "Atlantski jastreb" koji je "Ljubov Orlova", februara iste godine, odveo daleko na pučinu Atlantskog okeana i tamo ostavio.
Šta je to Holbruk GARANTOVAO Miloševiću uoči bombardovanja SR Jugoslavije 1999. godine?
Američka obaveštajna agencija za geoprostranstva (NGA), objavila je snimke na kojima se vidi da "Ljubov Orlova" još uvek plovi okeanskim prostranstvima. Lociran je 1300 nautičkih milja od Irske, a prema procenama, morske struje su ga nosile ka Evropi.
Jedini putnici na ovom usamljenom "jahaču talasa" bili su pacovi koji su se namnožili, a sada, ostavši bez hrane, ubijaju i jedu jedni druge.
Nakon poslednjih informacija, prema kojima je "Ljubov Orlova" viđena blizu britanskih obala, više niko nije znao šta je bilo sa kruzerom koji besciljno luta morima i dobija epitet "brod duhova". Procene su bile da brod može, nošen strujama, da završi bilo gde, od obala Evrope do zapadne Afrike, pa sve do Severnog pola.
Isplivao u Kaliforniji?!
Verovalo se da je "Titov brod duhova" potonuo, ali onda je nastala prava neverica širom sveta. Na obale Kalifornije nasukao se brod za koji se verovalo da je upravo "Ljubov Orlova".
Ekipa istraživača otkrila je, da ipak, nije u pitanju jugoslovenski brod. Radi se o naftnom tankeru "SS Monte Karlo", plovilu ništa manje burne istorije.
Plutajuća kuća greha
Tridesetih godina prošlog veka, tadašnji naftni tanker, "Mek Kitrik", prodat je Edu Tarneru i Martinu Šuvileru koji mu i daju naziv "Monte Karlo". Brod je 1932. pretvoren u ploveću kockarnicu, klub i javnu kuću.
Tarner i Šuviler uspešno su poslovali duž obala Kalifornije sve do 1936. kada im je to zabranjeno zakonom. Sumnjivi dvojac potom je usidrio "Monte Karlo" u međunarodnim vodama, a gosti su sa obale prevoženi čamcima.
Plutajuća "kuća greha" izgubila je usidrenje tokom oluje za doček Nove 1937. godine i nasukala se na obalu. Vlasnici se nisu javili jer je kocka i prostitucija bila strogo kažnjiva, te bi iskazivanje prava na vlasništvo značilo i odlazak u zatvor. Plaža na koju se nasukao, naziva se "Plaža brodoloma" i na njoj je tokom plime i zimskih oluja moguće videti olupinu "Monte Karla".
Legenda živi
Američki brod otišao je zauvek u istoriju, ali zato je legenda o tajanstvenom jugoslovenskom kruzeru još uvek živa.
"Titov brod duhova" možda još uvek negde razbija talase hladnih okeana, uporno odbijajući da doživi sudbinu zemlje u kojoj je nastao.