Ekonomska igra Prištine zbog piva, krompira i brašna: Da li će sada Albanija biti "politička šteta"?
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić ocenio je da je pretnja Prištine Tirani da će uvesti takse na albanske proizvode, poput taksi koje su uvedene Srbiji i BiH, klasična ekonomska igra u čijoj pozadini stoje interesi pojedinih lobija i da ta mera nije politički motivisana, kao što je to slučaj sa uvođenjem taksi Srbiji.
Priština je najavila da će, ako Albanija u naredna dva meseca ne ukine prepreke za nesmetani izvoz brašna, piva i krompira sa Kosova i Metohije, Tirani nametnuti uvećane takse na albanske proizvode.
- To su klasična ekonomska igra i interesi pojedinih lobija, posebno onih koji se bave proizvodnjom i trgovinom ta tri proizvoda -piva, krompira i brašna - naglašava Ljajić za Tanjug.
Ljajić je uveren da te mera neće biti uvedene, jer one protiv Srbije donose političke poene, a protiv Albanije političku štetu.
Reč je o političkoj pretnji kako bi se postigao određeni ekonomski interes ili u najboljem slučaju kako bi se sprečile dugotrajne procedure na granicama prilikom izvoza više proizvoda, a posebno brašna, krompira i piva, za koje se traže i dodatni sertifikati, dozvole…

CARS & COFFEE – КARAVAN OLDTAJMERA КREĆE OD LUКOILA

Dvostruko vreme za raspravu o Kosovu: Vučić u ponedeljak Skupštini podnosi izveštaj o južnoj srpskoj pokrajini!

"NISAM POSLUŠAO GENERALA KLARKA, IZBEGLI SMO TREĆI SVETSKI RAT": Intervju generala Majkla Džeksona, prvog komandanta KFOR-a
-Neće biti nikakvih taksi, nikakvih ekonomskih mera, nikakvih kontramera prema Albaniji, jer bi to donelo političku štetu onima koji bi to uveli, a manje od godinu dana pre izbora, mislim da niko u takvu avanturu neće da se upušta - kaže Ljajić.
Privremene prištinske vlasti su sahranile CEFTA sporazum, ocenjuje ministar.
On objašnjava da ne samo da ga ne primenjuju, već su praktično blokirale i sve dodatne protokole koje je trebalo da potpišu.
- Protokol 5 o olakšavanju trgovine jedino nije ratifikovan na Kosovu i Metohiji, protokol 6 o trgovini uslugama je usaglašen, ali se dalje od toga nije išlo, jer mora da se sprovede unutrašnja procedura u parlamentima, a kod njih to nije urađeno - navodi Ljajić.
Ministar dodaje da za protokol 7 većina zemalja u regionu nije imenovala pregovaračke timove, dok je u Srbiji imenovan pregovarački tim, a održan je i pripremni sastanak tog tima.
- Tu ne postoji spremnost ni KIM, a čini mi se ni nekih drugih da se u to ozbiljnije uđe. CEFTA je na nekoj vrsti infuzije, praktično je klinički mrtva, jer sve ovo što se sada događa sa uvođenjem taksi i različitih vrsta mera i kontramera govori o nefunkcionalnosti tog sporazuma - ističe Ljajić.
On napominje i da Srbija od početka zagovara ideju da se ide u takozvani sporazum CEFTA plus, što znači stvaranje zajedničkog ekonomskog prostora, a što je i deo Berlinskog procesa.

SRBIJA SPREMA KONTRAMERE PRIŠTINI ZBOG TAKSI! Jedna od opcija zaustavljanje kamiona sa robom koji idu ka EU

ZAKRVILI SE ALBANCI! Iz Tirane poručeno - NEMA NIŠTA OD PREKRAJANJA GRANICA, pa pomenuli SRBE

RAMUŠ BROJI SITNO! Opozicija u Prištini sklopila dogovor za rušenje vlade LAŽNE DRŽAVE
- Umesto da idemo ka tome, mi smo krenuli u rikverc - konstatuje Ljajić.
Ministar zaključuje da je neophodno uključivanje Evropske komisije kako bi se održao CEFTA sporazum.