STIŽE AVION SA DRUGE PLANETE: Pacifik će uskoro imati novog "gospodara neba" (FOTO/VIDEO)
Ugovor o letelici je vredan neverovatnih 40 milijardi dolara
Japan je imenovao Micubiši Hevi Industris (MHI) kao glavnog dobavljača za izgradnju svog borbenog aviona sledeće generacije, pri čemu je Ministarstvo odbrane ranije u petak objavilo da je potpisalo ugovor sa kompanijom.
KOMŠIJAMA STIŽU "LEOPARDI": Berlin poslao strašne gvozdene zveri (VIDEO)
SVE BLJEŠTALO I ZVECKALO: Ruski vojnici demonstrirali silu na Arktiku!
STARI AVION MOGAO DA UTIČE NA BUDUĆNOST AVIJACIJE: Sovjetski inženjeri znali šta je dobro!
- Nastavićemo sa razvojem sledećeg lovca (F-IKS) zajedno sa kompanijom - reklo je ministarstvo u kratkoj izjavi objavljenoj na veb lokaciji.
Lokalni mediji izveštavaju da je ministar odbrane Nobuo Kiši rekao da će zemlja do kraja ove godine odabrati inostranog partnera za saradnju u vazduhoplovnoj tehnologiji, s tim što će stelt tehnologija biti u fokusu.
Izbor MHI za glavnog dobavljača za F-IKS program predstavlja malo iznenađenje, s obzirom na to da je Japan bio odlučan da ponovo pokrene svoje autohtone borbene avione. Micubiši je jedina kompanija u Japanu sa iskustvom u ovoj oblasti. Firma je zauzela 21. mesto na najnovijoj rang-listi Difens Njuz-a, a među prvih 100 odbrambenih kompanija na svetu.
Rojters je ranije izvestio da je ugovor o letelici vredan do 40 milijardi dolara. Difens Njuz je elektornskom poštom poslao Agenciji za akviziciju, tehnologiju i logistiku Ministarstva odbrane, ažuriranje o vrednosti ugovora, ali nije stigao odgovor do vremena za štampu.
Ministarstvo odbrane takođe traži više sredstava za istraživanje i razvoj F-IKS u svom najnovijem budžetskom zahtevu podnetom Ministarstvu finansija zemlje krajem septembra. Ministarstvo odbrane zatražilo je 555,8 miliona dolara za glavni program i dodatnih 113,6 miliona dolara za istraživanje i razvoj borbenih podsistema, kao što su radari i integracija raketnih sistema.
Finansiranje će omogućiti Japanu da nastavi svoj istraživački i razvojni rad na tehnologiji lovaca, što je nastavio tokom protekle decenije uprkos prestanku proizvodnje borbenog aviona Micubiši F-2 i odluci da kupi Lokhid Martin F-35.
Posao koji država planira da nastavi uključuje razvoj i usavršavanje stelt dizajna i materijala, aktivne elektronski skenirane radare i turboventilatore sa dogorevanjem. U tom cilju, očekuje se da lokalni proizvođač motora IHI nastavi rad na svom KSF9-1 turboventilatoru.
Japan je izveo seriju test letova lokalno dizajniranog i izgrađenog demonstratora borbene tehnologije od 2016. do 2018. godine kako bi potvrdio njegov rad. Zemlja je podatke prikupljene iz programa testiranja koristila za dalje usavršavanje svojih autohtonih mogućnosti.
Ministarstvo je ranije saopštilo da želi da pokrene osnovni proces dizajniranja F-IKS aviona i motora pre kraja tekuće japanske fiskalne godine, koja se završava 31. marta 2021. Nakon toga usledila bi proizvodnja prvog prototipa, koja je planirana da započne 2024. godine, letačkim ispitivanjima predviđenim za početak 2028. godine nakon finalizacije dizajna i proizvodnih planova.
Japan planira da zameni svoju flotu od približno 90 aviona F-2 novim lovačkim avionom počev od 2035. F-2 je razvijen u saradnji sa Lokhidom devedesetih godina i podseća na veću verziju višenamenskog lovca američke kompanije F-16 ali je prvenstveno opremljen autohtonim sistemima.
Japan takođe planira da nabavi 147 F-35, koji će obuhvatiti 42 varijante kratkog poletanja i vertikalnog sletanja. Ta verzija, F-35B, delovaće iz para helikopterskih razarača koji su trenutno u fazi modifikacija da bi upravljali mlaznim avionom.
Japan je nedavno izabrao i Boing za nadogradnju 98 svojih presretača Micubiši F-15J / DJ Igl, koji su proizvedeni po licenci i koji će imati mlaznice opremljene novijim radarima i integrisane sa stajaćim raketama za kopneni napad.