ZA MNOGE SU TO NEBITNE BROJKE: Šifre poput "CB0369" i "1105" na kineskim jurišnim avionima ipak otkrivaju VELIKU TAJNU
Kada je reč o stelt avionima, Kina nastavlja da sustiže SAD
Prema analizi fabričkih brojeva kineskih borbenih aviona, Narodna Republika Kina ima najmanje 200 "stelt" borbenih aviona Čengdu J-20. Kinezi imaju i više od 240 višenamenskih borbenih aviona Šenjang J-16, piše Difens njuz.
"VOJSKA BEŽI SA POLOŽAJA!" Oružane snage Ukrajine trpe velike gubitke - zarobljen ukrajinski komandant (VIDEO)
NAČELNIK GENERALŠTABA OTIŠAO U RAŠKU: General Mojsilović obišao garnizon Vojske Srbije, otkriven razlog posete (FOTO)
RUSKI MEDIJI DOŠLI DO NEZVANIČNIH INFORMACIJA: Putinu stiže specijalna nova serija najsavremenijeg oružja?
Sudeći po fabričkim brojevima na avionima koji su učestvovali na aeromitingu u Džuhaju, koji se održava od 8. do 13. novembra u istoimenom gradu, Andreas Rupreht, autor nekoliko knjiga o kineskoj vojnoj industriji i kineskom ratnom vazduhoplovstvu, smatra da su do sada proizvedene četiri serije aviona J-20 i 11 serija aviona J-16.
Rupreht je rekao za Difens njuz da je uočio šifru "CB0369" iza nadstrešnice jednog J-20, dok je kod drugog primetio šifru "CB0370".
Sudeći po javno dostupnim fotografijama i video snimcima kineske letelice, ova dva su proizvedena tokom četvrtog proizvodnog ciklusa. "CB03" je oznaka četvrte serije dok je "CB00" oznaka prve. Poslednje dve cifre kodova "CB0369" i "CB0370" sugerišu da su ovo 69. i 70. primerci četvrte serije.
Rupreht tvrdi da je ranije proizvedena serija aviona J-20 sadržala 18, 46 i 56 modela. Ako je tokom četvrtog proizvodnog ciklusa proizvedeno još 70 modela i približno 18 pretproizvodnih modela slabijeg kvaliteta, to znači da je do sada proizvedeno 208 aviona J-20.
Avijacijski događaj u Džuhaju takođe je otkrio javnosti da su J-20 opremljeni motorima Sheniang VS-10C, turboventilatorskim motorom za avione koje proizvodi sama Kina.
Džastin Bronk, viši istraživač za vazduhoplovstvo i tehnologiju u britanskom istraživačkom centru Royal United Services Institute (RUSI), kaže da se na osnovu površinskih detalja na avionima može videti da je kineska vazduhoplovna industrija ostvarila značajan napredak u pogledu kontrole kvaliteta. On je dodao da kada je reč o stelt avionima, Kina nastavlja da sustiže SAD.
Što se tiče aviona J-16, Rupreht je rekao da je na trupu jednog od njih uočen fabrički broj "1105", što bi značilo da je to peti primerak 11. serije.
Kompanija Sheniang Aircraft, proizvođač J-16, do sada je proizvela 10 serija ovih aviona, od kojih je svaka sadržala 24 primerka. To znači da je letelica koja je bila izložena na aeromitingu u Džuhaju 245. model do sada proizveden u Šenjang erkraftu.
Avion J-16, fabrički broj 1105, pripada 172. vazduhoplovnoj brigadi Vazduhoplovstva Narodnooslobodilačke armije Kine.