"CRNA GORA JE JEDINA DRŽAVA U EVROPI KOJA NEMA BUDŽET" Medojević: Vlada je jedni krivac, stvorili su raj za korupciju
"Premijer i ministri treba da odgovaraju Parlamentu za kršenje Ustava i organskog zakona o budžetu, a ne drže lekcije Parlamentu", naveo je Medojević.
Crna Gora je jedina država u Evropi koja nema budžet. Isključiva odgovornost za to leži na Vladi Crne Gore. Jedan deo odgovornosti ima i bivša Vlada Duška Markovića koja nije Parlamentu dostavila budžet u zakonskom roku , do 15.11.2020. To što su nakon izbora bili u tehničkom mandatu, ne opravdava kršenje zakonskih rokova, koji su upravo propisani da bi se omogućilo neophodno vreme za poslanike da se pripreme za raspravu, uključujući i pripremu amandmana.
Ipak Vlada Crne Gore je izabrana 04.12.2020 godine, a građanin Milojko Spajić je od 23.11. neovlašćeno učestvovao u pripremi i realizaciji zaduženja od 750 miliona evra i radio skupa sa ministrom Radunovićem , uz odobrenje Duška Markovića.
TEMELJNI UGOVOR FATALNI UDARAC ZA KRIVOKAPIĆA? Kakva sudbina čeka premijera posle odbijanja da potpiše sporazum sa SPC?
NATO OPASNO NAGAZIO CRNU GORU: Podgorica u nebranom grožđu, od sada će morati više da se dokazuje!
MISTERIJA ČETVRTOG ČOVEKA: Pored Krivokapića i dvojice ministara u avionu za Beograd bio i službenik STRANE AMBASADE
Vlada je morala dostaviti Predlog zakona o budžetu za 2021. godinu odmah nakon imenovanja, da bi po hitnom postupku obavili raspravu do kraja 2020. godine. Po organskom zakonu o budžetu i fiskalnoj odgovornosti Vlada mora da dostavi Predlog zakona. To je njena ustavna i zakonska obaveza.
Vlada nije nadležna za donošenje odluke o privremenom finansiranju. To je nadležnost Skupštine koja donosi takvu odluku, nakon prethodnog neizglasavanja budžeta. Tom odlukom se daje rok Vladi za dostavljanje Predloga zakona o budžetu ( obično 3 meseca) i zadužuje ministar finansija za njeno izvršenje. Bilo bi logično da Ministar nadležnom Odboru za budžet dostavlja mesečne izveštaje o realizaciji plaćanja tokom privremenog finansiranja.
Vlada je, dakle, morala dostaviti Predlog budžeta za 2021. Skupštini. Ako nisu bili u stanju da pripreme budžet zbog neznanja ili neiskustva, Vlada je mogla da, u konsultacijama sa kolegijumom Skupštine, zatražiti od poslanika da ne glasaju za budžet Vlade DPS-a i da onda nakon toga Skupština ne izglasa budžet i donese odluku o privremenom finasiranju.
Nažalost, ova Vlada u kontinuitetu krši Ustav i zakone koji definišu budžetski sistem i uvodi netranasparetne prakse i procedure gde se odluke o trošenju novca građana donose diskreciono u uskom krugu ljudi.
Apsolutno su netačne tvrdnje ministara da ne mogu da organizuju javne nabavke, plaćaju subvencije, premije i slične troškove iz budžeta, zbog neusvajanja budžeta.
Kako je onda ministar finansija kupio dva aviona (bez motora), za 21 milion USD, uplatio osnivački ulog za To Montenegro, i izvršio mnoga druga plaćanja, koja nisu bila predviđena budžetom za 2020 godinu. U zakonu postoji samo limit u visini plaćanja po potrošačkim jedinicama.
Član 37
Ako se zakon o budžetu države odnosno odluka o budžetu opštine ne donese do 31. decembra tekuće, za narednu fiskalnu godinu, Ministarstvo finansija, do njegovog donošenja, potrošačkim jedinicama mesečno odobrava sredstva do iznosa 1/12 (jedne dvanaestine) stvarnih izdataka u prethodnoj fiskalnoj godini.
Dakle, mogu da se organizuji javne nabavke za lekove i opremu u Ministarstvu zdravlja, nabavke auta u MUP-u, subvencije i plaćanja proizvođačima mleka i danas. Ali Vlada i lobisti vlasnika "Vijesti" su odlučili da krenu sa propagandom da je za njihovo neznanje, lopovluk, nerad i neodgovornost, kriv Parlament. To je brutalna laž i zamena teza.
Prema tome, Premijer i ministri treba da odgovaraju Parlamentu za kršenje Ustava i organskog zakona o budžetu, a ne drže lekcije Parlamentu. Ova Vlada bi trebala da padne zbog kršenja Ustava i zakona, netransparetnom radu, korupcije i štetnih odluka . Budžet nije predložen Skupštini, jer samo jedan čovek vrši sva plaćanja iz budžeta. Preko 500 miliona evra do danas je platio samo jedan čovek- ministar Milojko. Niti znamo kome, ni na osnovu čega, ni po kojim cenama. Bez kontrole i javnosti. Takva praksa je idealna za korupciju i poslove na štetu države.