PRATIOCI NE ZNAČE GLASOVE! Političari Srpske sve aktivniji na društvenim mrežama i u virtuelnom svetu
"Tviter" je svojevrsna politička pres konferencija, a to su najbolje shvatili predstavnici opozicije.
Političari Srpske sve su aktivniji na društvenim mrežama, a među poslednjima koji je "popustio" i odlučio da se pridruži virtuelnom svetu koji je postao jedna vrsta političke govornice je i srpski član PBiH i lider SNSD Milorad Dodik, koji je nedavno otvorio tviter-nalog, iako se godinama ograđivao od društvenih mreža.
"ZATRESLA SE KUĆA" Zabeleženo jako podrhtavanje tla u Zagrebu (FOTO)
ON NIJE MOJ JARAN VEĆ PREDMET SPRDNJE: Teške reči "prijatelja" Komšića upućena na račun Milanovića - tenzije lagano rastu
ON NIJE MOJ JARAN VEĆ PREDMET SPRDNJE: Teške reči "prijatelja" Komšića upućena na račun Milanovića - tenzije lagano rastu
- Opozicija stane u dva autobusa i rade na mrežama. Ja se pitam, pošto sam najstaromodniji, kako rade kad nestane struje - ovo su reči koje je lider SNSD prošle godine uputio sa Mrakovice. Međutim, pre desetak dana Dodik je otvorio tviter-nalog, gde za sada ima oko 8.500 pratilaca.
"Tviter" je svojevrsna politička pres konferencija, a to su najbolje shvatili predstavnici opozicije. Kralj društvenih mreža među političarima je Draško Stanivuković i na toj platformi ima oko 20.000 pratilaca. Od predstavnika opozicije tu su i poslanik Nebojša Vukanović sa oko 8.000, i PDP Jelena Trivić sa oko 5.500 pratilaca. Od političara iz vladajućeg kruga, na "Tviteru" se dobro kotiraju Igor Radojičić i Srđan Mazalica.
Kada se govori o "Fejsbuku" i tu opozicionari imaju više pratilaca od političara iz vladajućih opcija. Stanivuković je ubedljivo prvi sa čak 426.000 pratilaca. Zatim slede, takođe, opozicionari Nebojša Vukanović i Jelena Trivić. Od kadrova SNSD na vrhu je Igor Radojičić sa oko 24.000 pratilaca, zatim slede Vlado Đajić, Darko Tomaš, Boris Jerinić...
Iako je jasno da opozicija ima daleko više pratilaca od predstavnika vlasti na društvenim mrežama, te brojke nisu relevantan pokazatelj razmišljanja glasača, smatra stručnjak za politički marketing Aleksandar Zobenica.
- Na primeru Stanivukovića se jasno vidi da se on putem "mreža" ubacio u politički etar, i na kraju odneo pobedu u trci za gradonačelnika Banjaluke. Međutim, politički stavovi se ne menjaju preko društvenih mreža. Pojedini predstavnici opozicije imaju daleko više pratilaca, ali i manje glasača u stvarnom životu - kaže Zobenica.
Zobenica, ipak, smatra da su svi političari shvatili značaj društvenih mreža, pa čak i oni "starijeg kova".
- Milorad Dodik pripada kategoriji političara za koga, kada je krenuo da se bavi tim poslom, društvene mreže nisu postojale. On je jedan od zagovornika da se politika vodi među narodom i delima. Došlo je vreme da, bez obzira na to kakvu politiku vodili i kakvi su rezultati, morate imati i "mreže" - navodi Zobenica.
Predsednik Kluba novinara Banjaluka Siniša Vukelić smatra da domaći političari i te kako kaskaju u korišćenju društvenih mreža.
- Oni te "mreže" tek sad vide kao kanal direktne komunikacije sa građanima, a sa kojim zaobilaze medije, koji ih kritički i u skraćenom obliku prenose - navodi Vukelić.
Vukelić smatra da političari preko društvenih mreža žele da privole mlađe ljude da im daju svoj glas.
"RIJALITI POLITIKA"
Pojedini političari iz opozicije preko društvenih mreža vode "rijaliti politiku", smatra Aleksandar Zobenica.
- Vukanović i Stanivuković pokušavaju čak i najozbiljnije nacionalne i državne teme da svedu na rijaliti i preko društvenih mreža pokušavaju da ih ismevaju - kaže Zobenica.