PAŽNJA! Stižu ogromne promene za vozače - Od sledeće nedelje više NIŠTA NEĆE BITI ISTO!
Od sledeće nedelje, svi novi automobili koji se prodaju u Evropskoj uniji moraju biti opremljeni brojnim novim sistemima za pomoć pri vožnji, uključujući sistem za inteligentnu pomoć pri brzini (ISA).
To je pomoćnik koji koristi zvučne ili vizuelne signale da upozori vozače kada se prekorači ograničenje brzine. Pomoćnik takođe može da izvrši automatsko (meko) otpuštanje gasa, pri čemu se pedala gasa lagano pomera nazad ka stopalu ili vibrira, u zavisnosti od situacije u vožnji.
ISA ne sprečava u potpunosti vozače da prekorače postavljeno ograničenje, već pokušava da ih 'nežno' podseti na njihove zakonske obaveze. Evropska unija je prepustila detalje ovih opoziva proizvođačima automobila.
Vozači će i dalje moći da ignorišu upozorenja ili da ih potpuno isključe, ali će ona uvek biti podrazumevano uključena sledeći put kada upalite automobil, piše Carscoops.
Evropski savet za bezbednost na putevima (ETSC) lobirao je za smanjenje snage motora nakon što vozač prekorači ograničenje brzine, ali je to odustalo, što znači da vozači i dalje mogu da koriste punu snagu motora kada im je potrebna, na primer da se izvuku iz opasnosti.
Pored inteligentne pomoći za brzinu, mnogi drugi sistemi pomoći su obavezni u svim novim automobilima od sledeće nedelje.
Crna kutija: Termin je prvenstveno poznat za avione, ali sada automobili dobijaju i snimač podataka o nesreći, ili snimač podataka o događajima (EDR), kako se zove u tehničkom žargonu. Kontinuirano beleži informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju vazdušnih jastuka, ali ih takođe redovno briše.
Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sistem koji može nezavisno prepoznati opasne situacije i zatim automatski kočiti vozilo kako bi izbegao ili ublažio nesreće.
Svetlo za automatsko kočenje u slučaju nužde: Da bi odgovaralo sistemu za pomoć pri kočenju u nuždi, na zadnjem delu vozila mora da postoji i svetlo za hitno kočenje koje ukazuje da je počelo naglo kočenje.
Upozorenje na umor: Ovaj pomoćnik je namenjen da nadgleda budnost vozača i izdaje upozorenja. Ovo može biti, na primer, akustična ili vizuelna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.
Pomoćnik za vožnju unazad: Da bi se osiguralo da pri vožnji unazad ne dođe do nezgoda, potrebni su i pomoćnici koji otkrivaju ljude ili predmete iza vozila.
Upozorenje o napuštanju trake: Potreban je i sistem podrške koji će vam pomoći da ostanete u svojoj traci.
Izvor: Srbija Danas/Jutarnji.hr