POLA MINUTA VOŽNJE NAPLATIO 213 EVRA: Taksisti "deru" turiste na Jadranu
Kao i u nekoliko proteklih godina, naročito leti, u Splitu se turisti i putnici najviše žale na taksiste.
Pogotovo one koji "operišu" na aerodromu. Mediji pišu kako je jedan taksista za samo pola minuta izdao dva računa za prevoz od gradske luke do aerodroma. Jedan račun iznosio je 784, a drugi čak 820 kuna, odnosno ukupno 213 evra.
STRAVIČNE SCENE U HRVATSKOJ: Vatrena stihija se približava kućama - situacija NEPREDVIDIVA (VIDEO)
DRAMA U TREBINJU: Vatrena strihija se približila gradu - vatrogasci brane kuće i elektro mrežu (VIDEO)
Turistkinje su verovatno bile zatečene ovom tarifom, a loš osećaj im je verovatno pojačala i tabla sa cenama taksi prevoza ispred zgrade aerodroma na Resniku. Tako, prevoz do Splita košta 380 kuna, odnosno više nego dvostruko manje nego što je taksista njima izračunao od trajektne luke do aerodroma.
Doduše, taksisti imaju opravdanje za "dranje" turista i putnika u tome što hrvatski zakoni ne ograničavaju naplatu prevoza. Kako bi stala na kraj učestalim prigovorima, pa i ponekom fizičkom obračunu između taksista i putnika i taksista međusobno, iz Aerodeoma Split su pre mesec dana odlučili propisati cenu taksi usluga pa je objaviti ispred ulaza na putnički terminal. Drugi je to korak, nakon prošlogodišnjeg uvođenja koncesija s Udruženjem preduzetnika Grada Kaštela.
Prema tom cenovniku, vožnja do Trogira košta 150 kuna, do okolnih marina 220, do Omiša 600, do Šibenika 680, a unutar Splita između 330 i 380 kuna. Uz to, cene kombi prevoza su skuplje za 30 posto. Još donedavno, turisti su prolazili kao i dve nesretne putnice sa početka priče. Plaćali bi vožnju do Splita ili nazad po 700, pa čak i 1000 kuna.
- Ako se neki ne pridržavaju jasnih odredbi iz ugovora u koncesiji, neće više raditi na tom mestu. Vrlo jednostavno - objasnio je Milivoj Topić, predsednik Ceha prevoznika pri Udruženju preduzetnika Splita, i dodao da nema nereda u taksi prevozu otkako je koncesija uvedena u Trajektnoj luci, zbog čega mu je želja da se taj model primenjuje u celom Splitu.