NEŠTO SE SKRIVA IZA POBEDE BAJDENA: Preko noći od švorca do džepa punog para!
Posle pola veka političke borbe Džozef je uspeo da uđe u Belu kuću zahvaljujući određenim faktorima
Posle pola veka bavljenja politikom Džo Bajden je osvojio izbore i postaje 46. američki predsednik.
BITKA ZA AMERIČKI SENAT JE DALEKO OD GOTOVE! Put do pobede vodi preko Džordžije, poznato i kad će rezultati
BAJDEN ĆE VLADATI ONOM VRSTOM STABILNOSTI ZA KOJOM INVESTITORI ŽUDE: Kakve promene očekuje Volstrit?
KAKAV JE ŽIVOT ONOGA KO ZAKORAČI U BELU KUĆU? Stvari koje predsednik SAD ne sme da radi bez obezbeđenja
Njegova kampanja nije bila predvidiva. Odvijala se usred pandemije i nezapamćenih društvenih nemira u SAD-u u novije vreme. Protivkandidat mu je bio nekonvencionalni predsednik, ali Bajdenov tim je uprkos svemu uspeo doći do pobede.
BBC je stoga naveo pet razloga zbog kojih je Bajdenu i njegovom timu to pošlo za rukom.
Korona virus - BBC kao prvi razlog Bajdenove pobede navodi korona virus. Pandemija u kojoj je preko 230.000 Amerikanaca izgubilo živote promenila je politiku i svakodnevicu SAD kao i svih dugih zemalja na svetu.
U posljednjim danima kampanje, čak je i Tramp govorio o koroni. "S medijima za lažne vesti sve je o koroni, koroni, koroni", rekao je Tramp na jednom skupu u Viskonsinu.
Medijski fokus na korona virus je bio refleksija fokusa javnosti na pandemiju, s kojom se Tramp nije baš najbolje nosio. Anketa provedena prošlog mjeseca od strane Pju Riserča, otkrila je kako je Bajden imao 17 posto veću podršku od Trampa kada se radilo o borbi s korona virusom.
Korona virus je izbio iz Trampovu poruku ekonomskog rasta i prosperiteta, a nije mu pomoglo ni preispitivanje naučnog pristupa. Osim toga, anketa Galupa je otkrila kako je Trampu rejting zbog korona virusa pao za 38 odsto tokom leta.
Manje gafova nego inače - Bajden je tokom svoje karijere izgradio ugled političara koji se pričom uvali u nevolje. Imao je puno gafova koji su mu bili problematični 1987. godine kao i 2007. godine.
U trećem pokušaju da dođe do Bele kuće, imao je nekoliko gafova, ali mnogo manjih, pa nisu postali problem. No, važno je napomenuti i da se kandidovao protiv čoveka koji je imao puno više gafova. Osim toga, u fokusu su bile i vesti o protestima, korona virusu i Džordžu Flojdu, pa prostora za Bajdenove gafove i nije bilo.
Ljudi su želeli bilo koga osim Trampa - U nedelji uoči izbora, Bajdenova kampanja je pustila poslednje izborne video snimke na TV. Poruka je bila slična onome što su ponudili kada se tek kandidovao. išli su sa sloganom kako su ovi izbori “borba za dušu Amerike” kao i prilika da se nacija ujedini nakon četiri godine haosa.
Bajdenova kampanja je računala na to da Tramp stvara previše podela.
Bajdenova konačna poruka je bila jednostavna, a ta je da on nije poput Trampa.
Držao se centra - Tokom kampanje za kandidata demokrata, Bajdenovi suparnici su bili s levice. Sanders i Voren su imali organizovane kampanje koje su privlačile ljude kao da dolaze na koncert, ne na politički skup, prenosi Index.hr.
Uprkos pritisku, Bajden se zadržao strategije centra i odbio da podrži univerzalno zdravstvo za sve, besplatne studije i porez na bogatstvo. To mu je omogućilo da zagrabi i u deo republikanskog biračkog tela.
Ali, da to nadomesti, kao zamenicu je uzeo Kamalu Haris koja je bliža levici od njega. Jedino mesto gde je blizak levici su klimatska pitanja i očuvane okoline, čime se pokušao približiti mlađim biračima.
Više novca - Na početku godine, Bajdenova kampanja nije imala novca. Ušao je trku u kojoj je favorit bio Tramp, a on je imao cele četiri godine u kojima je sprovodio kampanju za svoj reizbor.
Ali, od aprila pa nadalje Bajdenova kampanja je prikupila puno novca i na kraju je imala više sredstava od Trampa. Na početku oktobra imali su 144 miliona dolara više od Trampove kampanje pa su si mogli priuštiti hrpu TV kampanja u gotovo svim ključnim državama.
Poređenja radi, Hilari Klinton je 2016. imala više novca od Trampa, ali se to nije pokazalo dovoljnim. No, u vreme korona virusa su Amerikanci provodili mnogo više vremena kod kuća, pa su televizijske kampanje i kampanje preko društvenih mreža značile više.