Da li je MISTERIJA REŠENA? Pronađen AVION Amelije Erhart NESTAO PRE SKORO 90 GODINA!
Bila je prva žena koja je letela solo
Toni Romeo, bivši obaveštajni oficir američkog ratnog vazduhoplovstva istraživača „Dip Si Vižn“, veruje da je možda pronašao nestali avion Amelije Erhart nakon što su nove slike sonara snimljene u Tihom okeanu dovele do novog optimizma.
DRAMA NA NEBU! Više od 20 ljudi povređeno nakon što je avion počeo da propada, nekima se BORE za život
TOTALNI HAOS NA POLETANJU AVIONA! Otpala mu guma i napravila KARAMBOL na pisti (VIDEO)
DRAMA NA LETU ZA DŽAKARTU: Dvojica pilota ZASPALA za vreme leta, avion bio prepušten "sam sebi" pola sata!
Čovek iz Južne Karoline koji se posvetio otkrivanju nestalog aviona Amelije Erhart koja je naizgled nestala nakon što je preletela Tihi okean 1937. godine, veruje da je možda sada pronašao letelicu koja je izmicala otkriću blizu 90 godina.
Romeo, koji je prodao svoja ulaganja u komercijalnu imovinu da bi finansirao svoju potragu, uspeo je da napravi sonarnu sliku objekta u obliku aviona na dnu okeana u decembru, prema novom izveštaju Volstrit džurnala.
- Mislimo da bi to mogao biti njen avion - rekao je za VSJ Toni Romeo sa ostrva Salivan i osnivač istraživačke kompanije Dip Si Vižn.
Erhartova rekordna vožnja kao pionirski pilot na samom početku vazduhoplovstva učinila je od nje međunarodnu slavnu ličnost.
Postala je prva žena koja je letela solo, bez prestanka preko kontinentalnog dela SAD i Atlantika, i prva osoba koja je letela solo sa Havaja na kopno iznad Pacifika.
- Ovo je možda najuzbudljivija stvar koju ću ikada uraditi u životu - rekao je Romeo za VSJ.
- Osećam se kao 10-godišnjakinja koja ide u potragu za blagom! Da je nestala bilo je jednostavno nezamislivo.“
Ono što je sigurno jasno. Otkrića izgubljenih brodova kao što su Titanik i nekadašnji brod robova Klotilda izazvala su međunarodne naslove i unosne ugovore o snimanju filmova. Ali pretrage koje ne otkriju ništa mogu biti skupe, i sramotne i naravno tragične.
Romeo je potrošio 11 miliona dolara da finansira putovanje i kupi visokotehnološku opremu potrebnu za potragu, uključujući podvodni dron „Hugin“ koji proizvodi norveška kompanija Kongsberg.
Ekspedicija je pokrenuta početkom septembra iz Tarave u Kiribatiju, luke u blizini ostrva Hauland, nenaseljenog koralnog ostrva koje se nalazi severno od ekvatora u centralnom Tihom okeanu sa posadom od 16 osoba na istraživačkom brodu.
Na kraju, oko mesec dana nakon potrage, snimio je nejasnu sonarnu sliku objekta veličine i oblika aviona koji se nalazi na oko 5.000 metara pod vodom u krugu od 100 milja od ostrva Hauland.
Međutim, slika je ostala neprimećena sve dok je tim nije pronašao prilikom skeniranja podataka, posle skoro 90 dana od putovanja.
- Ne kažem da smo je definitivno pronašli - rekao je Romeo nedavno za PostandCurier, ali je rekao da je „veoma optimističan“ u pogledu onoga što je njegov tim otkrio. Na kraju, rekao je da se nada da će zatvoriti priču koja intrigira ljude generacijama.
- To je skoro savršena zagonetka - rekao je Romeo o Erhartovom poslednjem letu.
Romeo sada planira ponovnu izložbu kako bi dobio bolje slike misterioznog predmeta.
Neki stručnjaci su zaintrigirani Romeovim otkrićem, uključujući Doroti Kokrejn iz odeljenja za aeronautiku Nacionalnog muzeja vazduhoplovstva i svemira Smitsonijan instituta.
Međutim, stručnjaci nisu spremni da definitivno pozovu nalaz i tražili su jasnije slike sa detaljima kao što je serijski broj koji odgovara Erhartovom avionu.
- Dok ovo fizički ne vidite ne postoji način da se sa sigurnošću kaže šta je to - rekao je za Žurnal Endrju Pjetruška, podvodni arheolog sa Okeanografskog instituta Skrips.
Romeo nije prvi koji je pokrenuo putovanja u pokušaju da locira nestali avion, masa drugih avanturista i entuzijasta potrošili su milione na nerešenu misteriju.
Ekspedicije su pokrenute 1999, 2002, 2006, 2009. i 2017. godine.
Misije zajedno koštaju najmanje 13 miliona dolara kada su prilagođene inflaciji, procenjuje Vol Strit Džurnal.
2. jula 1937. Erhart i Fred Nunan, njen navigator, poleteli su iz Nove Gvineje i planirali da dopune gorivo na nenaseljenom ostrvu Haulend.
Za njih je izgrađena pista i stanica za dopunu goriva kako bi mogli da putuju do Honolulua i Ouklanda u Kaliforniji, njihovog konačnog odredišta.
Njih dvoje su naišli na snažan čeoni vetar u Laeu, a operateri su pratili Erhartove radio poruke dok je letela ka Haulendu - sve dok nije utihnula.
Posle 16 dana, američka mornarica i obalska straža okončale su potragu za nestalim tragačem, koji je proglašen mrtvim 5. januara 1939. godine.
Izvor: Srbija Danas