Danas ide u OKLOPLJENOJ limuzini, a nekada se vozio u "metalnoj kanti": Ovo je Putinov PRVI AUTOMOBIL (FOTO/VIDEO)
Zaporožec je bio jedan od najkontroverznijih sovjetskih automobila.
U njemu je bilo malo prostora, bio je glasan, i težak za upravljanje. I pored toga bio je dobar na lošim putevima u Sovjetskom Savezu i bilo ga je lako popraviti.
Baziran je na italijanskom Fijatu-600, imao je pogon na zadnjim točkovima, što je bilo tipično za automobile napravljene 50-ih i 60-ih godina prošlog veka.
Pošto je u njemu bilo malo prostora, sav prtljag je morao da ide na krov, gde bi bio privezan. I pored tih ograničenja, automobil je imao veliku nosivost.
Negativnih strana je doduše bilo mnogo više. Bilo ga je izuzetno teško upaliti tokom hladne ruske zime, dok je leti bio vrlo sklon pregrevanju.
Ispovest BABUŠKE koja živi u ČERNOBILJU : Ni puškom da me teraju! Ako odeš odavde, umrećeš! (VIDEO)
Još veći problem su bile kočnice, koje su bile toliko nepouzdane da je često Zaporožec predstavljao pravu opasnost na putevima.
Malo bolje su bile izvozne verzije automobila, Jalta i Eliete, koje su bile izvožene u Bugarsku, Mađarsku, Kubu, Jugoslaviju, Finsku i Istočnu Nemačku.
Zbog svih svojih negativnih karakteristika ovaj model je imao mnoge nadimke, poput “grbavac”, “ušati” i druge. Nikita Hruščev je zvao “limena kanta”.
Zaporožec je bio vrlo jeftin, koštao je samo polovinu cene Žigulija, i trećinu cene Volge.
Roditelji Vladimira Putina su dok je on još bio mlad dobili na lutriji odrđenu svotu novca, koju su po njegovoj želji potrošili na ovu sovjetsku legendu puteva.
Pratite nas na našem instagramu SrbijaDanas.