NOVO PRAVILO ZA VOZAČE: Svi automobili će imati graničnik brzine i više nećete moći da vozite brže od 130 km/h
Nova pravila za tri godine svi automobili će imati graničnik brzine i neće biti moguće voziti ih brže od 130 kilometara na sat
Svi novi automobili koji se budu prodavali na teritoriji Evropske unije imaće graničnik brzine, najavila je Evropska agencija za bezbednost saobraćaja (ETSC).
Oni nameravaju da ovu novinu, kojom bi se sprečilo prekoračenje brzine na putevima Starog kontinenta, uvedu u naredne tri godine, a predlog su usvojili poslanici Evropskog parlamenta.
Ograničenje motora
Graničnici brzine, čije puno ime je "inteligentna asistencija u brzini" (ISA), koriste softver za prepoznavanje saobraćajnih znakova, kao i GPS podatke da odrede maksimalnu dozvoljenu brzinu na određenom delu puta. Ako vozač juri brže nego nego što je dozvoljeno, automobil će ga prvo na to upozoriti, a onda će ograničiti moć motora i sam smanjiti brzinu. To znači da, ako i Nemačka ispuni obećanje i uvede ograničenje brzine na auto-putu, automobili više nigde u Evropi neće moći da idu brže od 130 kilometara na sat.
ISTORIJA SE PONAVLJA! NOVI NEMAČKI UDAR NA SRBIJU: Berlin šalje pare Haradinajevoj bandi, ali to nije sve!
- Ovaj set pravila predstavlja veliki korak napred za bezbednost na putevima Evrope i mogao bi da se spase od 25000 života za 15 godina. Ipak, on će se odnositi samo na nova vozila, pa je važno da budu usvojena i implementirana što pre. Pravila sigurnosti na putevima u EU poslednji put su menjana 2009. i više nemamo vremena za gubljenje - rekao je Antonio Avenoso, izvršni direktor Evropske agencije.
Trećina nesreća
Prema istraživanjima ETSC -a, za čak trećinu sudara sa smrtnim ishodom kriva je nedozvoljena brzina.
- Ukoliko bi se prosečna brzina na putevima smanjila samo za jedan kilometar na sat, godišnje bi bilo spašeno 2100 života u EU. Čak 59 odsto vozila na auto-putevima ide brže nego što je dozvoljeno, a na njima se dešava osam odsto svih nesreća sa smrtnim ishodom - navodi se u istraživanju.
Politika proširenja EU na Zapadni balkan POD ZNAKOM PITANJA, sve će se znati posle 29. maja, a evo i ZAŠTO
Osim graničnika brzine, novi set pravila uveo bi i obavezu ugradnje automatskih kočnica sa detekcijom pešaka i biciklista, kao i ugradnju sistema za praćenje saobraćajne trake. Uspostavljaju se i nova pravila bezbednosti za autobuse i kombije.