BORBA ZA ARKTIČKE VODENE PUTEVE: Špijunska mašina SAD odbrojava sate do sukoba Amerike i Rusije!
Sukob dve sile sve izvesniji...
Američke snage imaju novo plovilo koje će im omogućiti da pre Rusa iskoriste novonastale prednosti na Arktiku.
Ovo su RUSKI ROBOTI UBICE spremni za rat: NATO, gotovi ste! (FOTO/VIDEO)
PRIPREME ZA ARKTIK! Rusija testira nove rakete i sibirsku tehniku!
Američki mornarički istraživači zabeležili su uspeh tokom podvonog ispitivanja na Arktiku, spustivši bespilotno plovilo tipa Siglajder s akustičnim senzorima na 1000 metara dubine, gde može da sakuplja podatke i ispod ledenog pokrivača.
Siglajder je osmišljen da prihvata akustične signale iz podvodnih izvora okačenih kablovima o bove fiksirane u ledenoj površini na tačno određenim lokacijama.
Uz pomoć tih signala, moguće je odrediti tačnu poziciju na kojoj se Siglajder trenutno nalazi, što omogućava izuzetno precizna merenja temperature i saliniteta vode.
Mornarica koristi ove nalaze ne bi li utvrdila stepen otapanja arktičkog ledenog pokrivača i ustanovila koliko je još vremena preostalo do borbe između SAD i Rusije oko kontrole novonastalih vodenih puteva.
Na osnovu podataka koje obezbeđuju podvodni dronovi, kreiraju se precizni kompjuterski modeli kojima se predviđa kretanja u ledenoj površini uključujući i tempo njenog topljenja.
Ruske nuklearne podmornice sada imaju i "KALIBAR" da unište neprijatelja! (VIDEO)
Novonastali pokazatelji otkrivaju novu mapu pomorskih puteva oko severnog pola koji će se otvoriti u narednih 20 godina, a u skladu s kojima će mornarica morati da poveća svoje prisustvo u regionu.
How US Army would invade Arctic: Massive Military Force Deployment https://t.co/m7XM3c04PL #usarmy— Military Stuff (@milstuf) March 22, 2017
Manje leda podrazumeva više otvorenih prolaza za brodove, što dovodi do učestalijeg pomorskog saobraćaja i nadmetanja oko prirodnih resursa poput nafte i gasa.
Uz pomoć dronova, naučnici proučavaju uticaj otvorenog mora i njegovih talasa na ledeni pokrivač, kao i kretanja u lokalnoj armosferi. Udari talasa u sante leda mogu imati negativan efekat i ubrzati njegovo otapanje.
Povlačenje leda otkriva veće površine vode, koja apsorbuje mnogo više sunčeve energije nego led, što onda dovodi do još bržeg zagrevanja okeana i još bržeg otapanja preostalog leda.
#USNavy Begins #Arctic Ex.#ICEX2016 Amid Stepped-up Criticism of #Russia:https://t.co/F7DnXPwWBo #NATO #US #Army pic.twitter.com/rfRBOnlxoS— SpecGhost (@SpecGhost) March 3, 2016
Reč je o povratnoj sprezi koja se naziva "albedo mehanizam" i tiče se refleksivnosti površinskog leda. Led ima mnogo veći stepen "albeda" nego voda, što znači da odbija mnogo više sunčeve energije, dok je voda lakše upija što dovodi do njenog zagrevanja i, posledično, bržeg otapanja leda.
EVROPO, SPREMI SE! Verski RAT sve izvesniji, evropske službe bezbednosti u STRAHU!
Pojačana strujanja vazduha takođe doprinose bržem otapanju leda, jer smanjuju temperaturnu stratifikaciju vode dovodeći toplije struje bliže površini.
TENZIJE S RUSIJOM
Politika Vladimira Putina prema Ukrajini učinila je pomenuta arktička istraživanja prioritetnim, budući da i ruska mornarica ima sopstvene planove za pojačano prisustvo u polarnom regionu. Otvaranje novih puteva na Arktiku će Rusku mornaricu učiniti bližom obalama SAD nego što je to ikada ranije bila.
Najveći postojeći arktički pomorski put, nazvan Severna morska ruta, odgovara ruskoj severnoj granici i tokom poslednjih godina zabeležio je veliki porast saobraćaja.
#Russia pushes forward with #Arctic sea route as shipment volumes jump by a third https://t.co/qv8NJXO7M9 @TurlochMooney #maritime #shipping pic.twitter.com/vILsw3rfcK— IHS Maritime & Trade (@IHS4Maritime) February 26, 2017
Rusija raspolaže brojnim ledolomcima velike tonaže koji služe za eskort civilnih plovila kroz ledom okovane vode. Svi brodovi koji se odluče za takav put moraju da im plate odgovarajuću taksu za obezbeđivanje sigurnog prolaza.
BORBA VELIKIH SILA ZA ROG AFRIKE: Nova bitka za KONTROLU nad Crvenim morem!
Mornarica SAD trenutno radi na unapređivanju svoje mape Arktika iz 2009. godine i u nju uključuje procenu "pripravnosti flote" za delovanje u polarnom okruženju. Ono podrazumeva istraživačke, spasilačke, patrolne, i misije sprovedene u kooperaciji s Obalskom stražom.
- Arktik se zagreva dvostruko brže nego ostatak planete. Iako je veoma teško predvideti stepen otapanja polarnog leda, u nauci vlada konsenzus da će do bezlednih leta doći već oko 2030. godine - stoji u tekstu američkog dokumenta.
Procena koju je nedavno napravila mornarička služba za praćenje klimatskih promena kaže da se postojeći trend u međuvremenu samo ubrzao. Te promene će takođe biti unete u "unapređenu" mapu koja je trenutno u razvoju.
Kancelarija za pomorsko istraživanje SAD istražuje nove tehnologije vezane za sposobnost mornarice da izvršava misije u uslovima velike hladnoće, snežnih padavina, magle i leda.
Ovo podrazumeva i prilagođavanje oružanih senzora na rad po veoma niskim temperaturama instaliranjem opreme za razbijanje leda koji se formira po brodskim instrumentima. Radi se i na tehnologiji zagrevanja svih površinskih delova broda.