ZVER! Pogledajte kakvom limuzinom je Putin stigao na samit, kažu da može da izdrži i NUKLEARNI UDAR! (FOTO/VIDEO)
Limuzina u kojoj se vozi ruski predsednik Vladimir Putin već je dobro poznata celom svetu.
I tokom boravka u Ženevi, gde će se danas sastati sa američkim kolegom Džoom Bajdenom, Putin će se voziti "aurusom".
Evo sta je neophodno da znate prilikom kupovine stana! Jednostavno je – ali većina pravi grešku!
GLEDAJU SVOJA POSLA - LOKALCE NE ZANIMA PUNO KO IM DOLAZI: Srpkinja iz Ženeve opisuje atmosferu u gradu pred samit
MUK U ŽENEVI: Lavrov zaprepastio novinare odgovorom na pitanje o zdravstvenom stanju (VIDEO)
Prema protokolu, predsednikov automobil se ponekad dostavlja vozom, a češće, iz bezbednosnih i operativnih razloga, teretnim avionom.
Po pravilu, ti automobili se dopremaju ranije drugim letom i prate Putina tokom poseta inostranstvu. Praktično, taj automobil je uvek potreban ako se radi o zvaničnoj poseti na najvišem nivou.
"Aurus" je prvi put predstavljen javnosti na inauguraciji Vladimira Putina u maju 2018. godine, a prvi put je u inostranstvu provozan u leto iste godine, u glavnom gradu Finske, gde se ruski lider sastao sa bivšim liderom SAD Donaldom Trampom.
Radi se o "aurus senatu" koji je specijalno konstruisan za predsedničku vožnju. Tehničke karakteristike se uglavnom drže u tajnosti, ali zapadni mediji su naveli da automobil ruske proizvodnje izgleda izuzetno impresivno i da se u određenoj meri može nazvati "ideološkim oružjem Kremlja".
Strane tehnologije nisu kopirane, već je njima kreativno ovladano i na njihovoj osnovi razvijene su sopstvene.
Naziv brenda se sastoji iz dve reči: aurum, što znači „zlato“ i Rus kao Rusija. U centru logoa je štit, a u njegovom gornjem delu se nalazi zvezda vodilja.
Spolja vozilo podseća na sovjetski ZIS-110 iz četrdesetih godina prošlog veka, koji je pravljen za sovjetsko rukovodstvo.
Kako se tvrdi, Rusi su u ceo projekat uložili više od 400 miliona dolara, a čak su i američki novinari istakli da je daleko bezbednija od limuzina američkih predsednika!
Pa ipak, malo se zna o ovoj limuzini pouzdano. Stepen blindiranosti je tajna baš kao i mnoge druge karakteristike vozila. Tvrdi se da može da izdrži ne samo raketne napade već i omanji nuklearni udar. U opremi ima i rezerve kiseonika i ko zna šta sve još. Pravi se i civilna verzija koja košta od 250.000 dolara pa naviše.
Pod haubom je 4,4-litarski Bi-turbo motor sa 8 cilindara, koji je specijalno za nju razvio "Porše", sa oko 530 KS i obrtni momentom od 880 Nm. Automobil ima hibridni pogon što znači da raspolaže i sa elektromotorom, a uz pomoć 9-stepenog automatskog menjača razvijenog u ruskoj kompaniji Solers (UAZ) prenosi snagu na sve točkove. Do "stotke" stiže za manje od 6 sekundi i postiže maksimalnih, naravno, elektronski ograničenih 250 km/h.
Limuzina je posebna atrakcija i na proslavama Dana pobede.
Sva dešavanja iz Ženeve moći ćete da pratite u blogu uživo na našem portalu klikom OVDE.