NEMAČKI KANCELAR VOZI AUTOMOBIL BEZ GUMA: Neverovatno - pogledajte u kakvoj mašini on putuje
Skoro 50 godina Mercedes je bio službeni automobil nemačkih kancelara.
Poznato je da je bivša nemačka kancelarka Angela Merkel koristila Audi A8 L Security za protokolarne državne poslove, ali je novi kancelar Olaf Šolc odabrao tradicionalniju opciju – Mercedes S-klase.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/02/18/profimedia-0585922006.jpg?itok=hPLRVdAs)
NOVI SOJ SE MUNJEVITO ŠIRI! Svi veoma zabrinuti zbog pojave OMIKRONA u Sloveniji - evo na šta upozoravaju epidemiolozi
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/12/15/pjimage_5.jpg?itok=C42SVXEt)
"KO JE ODGOVORAN ZA TO?" Ruski ministar na "preslišavanju" kod Putina - nije mu bilo ni malo prijatno (VIDEO)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/11/16/kriz.jpg?itok=0N6OwRhu)
MIGRANTI SE SKRIVALI U MOČVARI: Poljska vojska ih snimila dronom
Kao i mnogi njegovi prethodnici, Šolc se odlučio za proizvođača automobila iz Štutgarta, a radi se o pravom “tenku” na točkovima, koji pruža najveću moguću sigurnost i luksuz u jednom - Mercedes S680 4Matic Guard, piše Jutarnji.
U pitanju je poslednja generacija jedne od najprestižnijih limuzina, a Guard znači da je vozilo posebno zaštićeno čeličnim pločama u Mercedesovoj specijalizovanoj radionici u Baden-Badenu gde je dodato oko dve i po tone “štita” za maksimalnu zaštitu korisnika.
Tenk Šolca ima najviši nivo civilne zaštite VR10. Sa 4,2 tone težine, model Guard je dvostruko veći od standardne verzije, a samo šoferšajbna koja je, naravno, otporna na metke, teška je 120 kilograma. Dok proizvodnja standardnog Mercedesa S680 traje oko 50 sati u fabrici, varijanta Guard se ručno izrađuje punih 50 dana.
Prilikom testiranja, Guard je pretrpeo 300 hitaca kalibra 7,62x51 i detonaciju 12 kilograma plastičnog eksploziva, dok je lutka koja je imitirala kancelara ostala neoštećena.
Pored balističke zaštite, Guard se vozi na posebnim “run-flat” Michelin PAX gumama koje mogu da se voze probušene do 30 kilometara nakon rafala iz automatske puške. Konačno, automobil ima ugrađen automatski sistem za gašenje požara i sistem za kompromitovani vazduh koji bi sprečio ulazak toksičnih gasova u vozilo.
Ispod haube 5,5 metara dugačke limuzine nalazi se 6,0-litarski V12 motor od 612 KS i 830 Nm. Ubrzanje do 100 km/h sa mesta traje 8,3 sekunde, maksimalna brzina je ograničena na 190 km/h zbog težine od 4,5 tone i specijalnih guma, dok je potrošnja ove zveri u proseku 20 litara benzina na svakih 100 pređenih kilometara.