NEZAPAMĆENI REDOVI ZA GORIVO: Vojska ga isporučuje "na kašičicu" - nestašica izazvala paniku (VIDEO)
Britanci stoje u nezapamćenim redovima pred benzinskim pumpama, jer gorivo nema ko da preveze.
I pre pandemije virusa korona, Ostrvu je nedostajalo oko 60.000 šofera osposobljenih da se nađu za volanom cisterni sa gorivom. Ali, poslednjih meseci nedostaje ih čak 100.000, pa su vlasti bile primorane da "gaseći požar" odobre da 150 vojnika iz britanskih oružanih snaga pomogne u isporuci goriva.
NIŠTA OD ČUDA - Lava progutala kuću koju je danima zaobilazila! Vlasinici očajni
RAZJARENA ŽENA PRETUKLA MUŽA, PA NJEGOVU LJUBAVNICU: Ni obezbeđenje nije moglo da je zaustavi (VIDEO)
BEBA UMRLA U WC ŠOLJI: Vatrogasci je razbijali 10 minuta u pokušaju da spasu novorođenče!
Mnogi vozači su, pre "bregzita", iz zemalja EU angažovani na putevima Britanije, ali potezi Londona u ograničavanju uvoza radne snage iz Unije, zabiberili su čorbu. U poslednjih godinu dana 16.000 manje vozača je dobilo radne dozvole nego pre marta 2020, kad je buknula pandemija. A te godine je već ispite za obavljanje tog posla položilo 25.000 manje vozača iz zemalja EU nego 2019. Tako se broj vozača u Britaniji, iz godine u godinu rapidno smanjivao.
"Bregzit" je dodatno pogoršao stvari. Dok je Britanija bila u EU protok radnika bio je jednostavan i neograničen. Posle promene imigracionih propisa mnogi evropski vozači nisu mogli da se vrate na Ostrvo. U međuvremenu, pad vrednosti britanske funte u odnosu na evro posle "bregzita", oborio je atraktivnost rada u Britaniji, gde u proseku vozač cisterne zarađuje između 18.500 i 35.000 funti.
Vlada je sad suspendovala zakone o zaštiti konkurencije i dozvolila kompanijama da se bore udruženim snagama. Najavljeno je poboljšanje uslova rada i povećanje plata za vozače kamiona na dugim relacijama. No, biće potrebno više od dva meseca da se situacija sa brojem vozača popravi, i to za samo trećinu.