NOVA TEORIJA O TOME ZAŠTO JE "TITAN" IMPLODIRAO! Vlasnik podmornice nije birao sredstva kako bi smanjio troškove?!
Nova teorija privlači sve veću pažnju javnosti.
Najnovija istraživanja sugerišu da su mere za uštedu troškova tokom izgradnje podmornice Titan možda dovele do katastrofalne implozije plovila prošlog meseca.
PUTNICI BILI SVESNI DA POSTOJI PROBLEM SA TITANOM?! Pronađeni transkripti poslednje komunikacije s podmornice koji lede krv
"ZAMISLITE TAJ UŽAS I STRAH" Agonija putnika na TITANU trajala 48 sekundi: pre smrti proživeli MINUT NAJVEĆEG KOŠMARA!
DA LI JE OVAKO "TITAN" IMPLODIRAO?! Pogledajte 3D animaciju koja do DETALJA objašnjava šta se dešavalo u dubinama Atlantika! (VIDEO)
Jedna mera smanjenja troškova uključivala je iznajmljivanje matičnog broda nazvanog Polar Prince, koji je bio premali da nosi Titan na brodu, što znači da je tri dana vučen preko okeana od Njufaundlenda do mesta nesreće, rekli su stručnjaci.
Oni su uporedili Titan sa istraživačkom podmornicom američke vlade Alvin, koja je potrošila više od 4.500 dolara u dubokom moru od 1973. godine.
Alvin je, za razliku od Titana, dizajniran kao sfera sa titanijumskim trupom i transportovan je do mesta ronjenja na palubi matičnog broda, dok je Titan vučen preko burnih voda severnog Atlantika na svojoj maloj platformi, koja je mogla da ošteti podmornica.
Naime, da bi se smanjili troškovi, Titan je tokom kobnog ronjenja izvučen u pučinu manjim iznajmljenim brodom, Polar Prince, koji je rasformirani ledolomac kanadske obalske straže, koji je bio manji i stariji od brodova koje je koristio OceanGate. prethodnih godina.
Koristeći kabl za vuču, brod je vukao Titan na vrh platforme za lansiranje koja je korišćena za potonuće i izvlačenje podmornice.
Upitan da li postoji bilo kakav rizik od oštećenja šlepa Titan, portparol kompanije je rekao Tajmsu: „OceanGate u ovom trenutku ne može da pruži nikakve dodatne informacije“, preneo je Dejli mejl.
Arni Vajsman, glavni urednik Travel Veekli-a, otišao je na put u maju i video da kompanija koristi isti matični brod koji je vukao podmornicu.
- Onda sam lično video da se podmornica i oprema prilično grubo bacaju i da su izloženi svemu - rekao je Vajsman, koji je proveo nedelju dana na brodu čekajući da se vreme razvedri, ali je na kraju zaron prekinut.
- Videli smo da su prednji deo platforme i podmornica pod vodom. Tada nam nije bilo jasno šta se dogodilo, a članovi posade verovali su da je ribarska bova uočena u tom području možda zaplela konopac u platformu i povukao ga je ispod, napunivši rezervoare za vazduh vodom. Pokušaji podizanja platforme pomoću vučene bove bili su neuspešni, a izvršni direktor OceanGate-a Stokton Raš je morao da pošalje ronioce da isprazne rezervoar platforme, što je proces koji je trajao pola dana - priseća se Vajsman.
On je dodao da se Raš šalio na račun incidenta.
- Podmornica je pod vodom. Zašto je to problem? - upitao je direktor kompanije.