NOVI GOSPODAR NEBA: Ruski Su-35S najmoćnija letelica na svetu, ni američki odbrambeni sistem B-52H ne može mu ništa
Prema publikacijama u ruskim medijima, pozivajući se na lokalne analitičare, ruski lovci Su-35S Flanker-M mogu se suprotstaviti najnovijem odbrambenom sistemu američkih bombardera B-52H.
Reč je o novim mogućnostima američkog bombardera da nosi i koristi rakete AIM-120D ili AIM-260. Obe američke rakete dejstvuju izvan vizuelnog dometa. Ruski mediji kažu da Su-35S ima mogućnosti da se suprotstavi ovim projektilima. To je moguće zahvaljujući većem dometu ruskih raketa vazduh-vazduh, koje sprečavaju da Su-35S uđe u zonu uništenja američkih raketa.
RADIKALNE MILITARNE MERE ŠIRE SE STARIM KONTINENTOM: Obavezno služenje vojnog roka vraća se u ove evropske zemlje
NOVA TERORISTIČKA ORGANIZACIJA U SIRIJI: Amerikanci obučavaju arapske vojnike iz straha od OVOGA
JOŠ JEDNA DRAMA IZNAD BALTIČKOG MORA: Britanski lovci podignuti zbog ruskih bombardera
Međutim, iz objašnjenja je jasno da će protivmere biti moguće ne zbog EW mogućnosti Su-35C ili upotrebe njegovih mamaca, već uglavnom zbog dometa raketa vazduh-vazduh ova dva aviona. Činjenica je da AIM-120D ima domet od 160 km, dok AIM-260 ima domet od nešto više od 200 km.
Realno, svaki avion koji ima raketu većeg dometa od dve navedene rakete može da se suprotstavi bombarderu. Poređenje dve vazdušne borbene platforme među ruskim medijima je prilično deplasirano i nedosledno.
Ruski analitičari imaju na umu raketu Vimpel R-37 (naziv izveštaja NATO-a: AA-13 Axehead). Njegov domet je sada impresivan. Ova raketa je zapravo najveći domet izvan vizuelnog dometa na svetu sa 247 milje ili 398 km. Su-35S nosi dve rakete prilikom izvršavanja misije, pri čemu se obe rakete nalaze u centralnom pilonu krila.
Druga ruska raketa koja može da pogodi američki bombarder iz daljine i nalazi se ispod krila Su-35C je Vimpel NPO R-77 (NATO naziv za izveštaj: AA-12 Adder). Može se reći da je ovo ruski ekvivalent AIM-120D. Međutim, domet R-77 je nešto veći od njegovog američkog konkurenta i iznosi skoro 190 km. Ista raketa se nalazi u naoružanju još jednog ruskog lovca – Su-57.
U stvari, ruski mediji prave takvo poređenje zbog prisustva američkih bombardera poslatih u istočnu Evropu da ojačaju istočni bok NATO-a. Bombarderi B-52 stacionirani su u Litvaniji i Estoniji prate šta se dešava iznad Baltika. Vašington je ranije saopštio da će bombarderi u ove dve baltičke zemlje ostati na neodređeno vreme u regionu.
B-52 često stižu u Poljsku (tamo je trenutno stacioniran i Bob Mardi Graser), koji često učestvuje u vežbama iznad Crnog mora. Naravno, od početka rata u Ukrajini ove vežbe su drastično smanjene, posebno u pozadini obaranja drona MQ-9 Reaper od strane ruskog Su-27 početkom marta ove godine.
Bombarder B-52 je takođe stacioniran u Rumuniji. Odgovoran je za istočnu granicu Severnoatlantske alijanse i direktnu granicu sa Rusijom – Crno more. Ovaj bombarder je stacioniran u rumunskoj vojnoj vazdušnoj bazi u Feteštiju.
Jedan od razloga zašto Rusija upoređuje lovac za vazdušnu superiornost sa nestelt bombarderom je vest da Vašington nema nameru da u skorije vreme povuče B-52, već da proširuje svoje mogućnosti. BulgarianMilitary.com je već pre samo nekoliko dana izvestio da Vašington planira da zameni zastarele 60 godina stare radare na B-52 mnogo modernijim AESA radarima.
Novi radari B-52 će zapravo poboljšati navigacione sposobnosti B-52 i mogućnosti ciljanja u područjima veće opasnosti. B-52 trenutno koristi radar AN/APG-166. Očekuje se da će biti zamenjen AN/APG-79/82 AESA, koji je razvijen za američki lovac F-15E. Za ovaj radar se kaže da je značajno poboljšan u odnosu na svoje prethodne varijante i očekuje se da će imati više od 20 puta veću pouzdanost sistema APG-70.
Upoređujući radarske mogućnosti Su-35 i B-52, Su-35S takođe ima odličan radar. Trostruki radar Ibris-E otkriva ciljeve na udaljenosti od 350 km. Ibris-E može istovremeno da prati do 30 ciljeva, ali u režimu napada aktiviranjem oružja ispod krila Su-35S može da se nosi samo osam od njih.
Ibris-E je razvijen na osnovu radara N011M Bars, koji je integrisan u drugi ruski lovac – Su-30MKI. Ovo je prilično zanimljivo jer je MKI verzija specijalno dizajnirana za Indiju. Međutim, oba radara (Ibris-E i Bars) su PESA radari, što znači da će im, za razliku od AESA-e, trebati više energije za hlađenje dok rade u letu.
Iako je ovakvo poređenje neumesno, neophodno je, jer bi u jednom trenutku Ukrajina mogla da dobije AIM-120D ili AIM-260 koji se savršeno uklapa u čvrste tačke ispod krila bombardera Su-24. Naravno, takva integracija će zahtevati mnogo sati rada i zamenu dela avionike bombardera, ali je rat u Ukrajini pokazao da, bar za sada, ništa nije nemoguće.